Hejsan
Ska åka ner till Tyskland och köpa en Vette hade jag tänkt nästa helg.. Har hittat en bil som verkar ganska intressant. Min fråga var om de är någon nackdel om den kommer från USA när man ska sälja den sen?. Och visst är mätarhusen på MPH?
Denna bil http://www.mobile.de/SIDY8deWkVzG1eGvK3 ... 1249247180&
Mvh Henrik
Vad tror ni om denna?
Vad tror ni om denna?
Fetast bil när den dör vinner
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 762
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
- Ort: Umeå
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 139
- Blev medlem: sön okt 19, 2003 17:43
- Ort: Skaraborg
Tyvärr gick det inte att via länken att få fram "din" vette.
Det finns ju en del skill nader på europabilar och USA-versionerna, men någon nackdel torde det knappt vara när du säljer. Det hänger mer på hur en köpare ser på det.
Du växlar som sagt mellan metric system och det engelsk mph-systemet med en knapp. På hastighetsmätaren ändrar nålen sig till valt system. Mätarsiffrorna, km resp mph angivelserna är fasta i mätarna, så det är ju så att du har en högre sifferangivelse på europeiska bilar än på de amerikanska. Hoppas det var tydligt förklarat.
Det som skiljer mer förutom det vanliga med ljus och blinkers är att en USA-bil inte har strålkastarspolning, vilket kanske uppfattas som snyggare.
Sen har ju europabilarna 3 års fabriksgaranti och stilleståndsgaranti.
USA-bilarna har ju, som de skriver World Wide Warranty, men eftersom de flesta amerikanarna tror att världen inte existerar utanför USA, så finns ju inga garantier alls för en bil som privatimporteras därifrån.
Ett undantag är ju de förekommande ett-årsgarantier som vissa svenska handlare ger.
En europabil har ju det mesta fullutustat från början med Z51 (hård ej ställbar fjädring och grövre krängningshämmare). Det enda som man får/fick beställa som option var för 2005, 2006 polerade fälgar, Navigation (och då föll cdväxlaren bort) samt för 2006 "paddellådan".
Sen skriver en del säljare i Sverige att bilarna har stora kliman och stora stereon. Det är bara sk...snack från säljare som antingen inte är pålästa eller försöker anpassa Corvetten till BMW och Audispråket. Så vitt jag vet finns det bara en storlek på stereo och klimatanläggning.
Utrustning och priser ser man lättast genom att gå in hos GM Europa.
Lycka till med köp av en C6, du lär knappast ångra dig - om du inte är blåögd och blir lurad, men det har ju inte med bilen som sådan att göra.
Hälsningar
Janne
Det finns ju en del skill nader på europabilar och USA-versionerna, men någon nackdel torde det knappt vara när du säljer. Det hänger mer på hur en köpare ser på det.
Du växlar som sagt mellan metric system och det engelsk mph-systemet med en knapp. På hastighetsmätaren ändrar nålen sig till valt system. Mätarsiffrorna, km resp mph angivelserna är fasta i mätarna, så det är ju så att du har en högre sifferangivelse på europeiska bilar än på de amerikanska. Hoppas det var tydligt förklarat.
Det som skiljer mer förutom det vanliga med ljus och blinkers är att en USA-bil inte har strålkastarspolning, vilket kanske uppfattas som snyggare.
Sen har ju europabilarna 3 års fabriksgaranti och stilleståndsgaranti.
USA-bilarna har ju, som de skriver World Wide Warranty, men eftersom de flesta amerikanarna tror att världen inte existerar utanför USA, så finns ju inga garantier alls för en bil som privatimporteras därifrån.
Ett undantag är ju de förekommande ett-årsgarantier som vissa svenska handlare ger.
En europabil har ju det mesta fullutustat från början med Z51 (hård ej ställbar fjädring och grövre krängningshämmare). Det enda som man får/fick beställa som option var för 2005, 2006 polerade fälgar, Navigation (och då föll cdväxlaren bort) samt för 2006 "paddellådan".
Sen skriver en del säljare i Sverige att bilarna har stora kliman och stora stereon. Det är bara sk...snack från säljare som antingen inte är pålästa eller försöker anpassa Corvetten till BMW och Audispråket. Så vitt jag vet finns det bara en storlek på stereo och klimatanläggning.
Utrustning och priser ser man lättast genom att gå in hos GM Europa.
Lycka till med köp av en C6, du lär knappast ångra dig - om du inte är blåögd och blir lurad, men det har ju inte med bilen som sådan att göra.
Hälsningar
Janne