MAPPNING

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Användarens profilbild
Gibzon
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 30
Blev medlem: ons aug 04, 2004 18:41
Ort: Skåne

MAPPNING

Inlägg av Gibzon »

En fråga till Anders på Vette.se som är flitig på forumet för tillfället.
Jag har en std C6- 05 med allt orginal inkl. avgas
Har jag nytta av att mappa bilen,dvs kommer den att gå annorlunda.
Idag tycker jag att det verkar Ok men måste ändå fråga.
Om detta behövs och jag vill installera nytt avgas på samma gång hur lång tid behöver jag boka innan jag kommer.Bor i Skåne men åker upp till Stockholm då och då.
Gibzon
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: MAPPNING

Inlägg av vette.se »

Gibzon skrev:En fråga till Anders på Vette.se som är flitig på forumet för tillfället.
Jag har en std C6- 05 med allt orginal inkl. avgas
Har jag nytta av att mappa bilen,dvs kommer den att gå annorlunda.
Idag tycker jag att det verkar Ok men måste ändå fråga.
Om detta behövs och jag vill installera nytt avgas på samma gång hur lång tid behöver jag boka innan jag kommer.Bor i Skåne men åker upp till Stockholm då och då.
Jo jag har börjat bli flitigare på alla forum :) nu har jag tiden som annars inte räckt till.

C6'an går väldigt rätt från början vid normal körning(ej fullgas) till skillnad från C5'an, däremot kan du vinna lite på att mappa fullgas för där finns det en del att hämta, är det en US bil så kan du vinna ytterligare lite genom att vi har bättre soppa än vad de har så timingen går att skruva upp lite. Det man också kan göra är att ändra hur lådan växlar om du har en automat.

Dina övriga frågor har jag besvarat i ett PM till dig - det är inte tillåtet att marknadsföra sig här.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Skriv svar