Hej,
damasken på styrleden, förarsidan, är trasig!
Röret som går från högtryckslangen/servopumpen in i styrväxeln, sitter direkt emot damasken och har gnidigt ett hål.
Det ser ut som om det röret är felmonterat (se foton)?
Det ser ut att va plats att dra det bakåt dvs mellan de andra 2 rören och bromsrören, då kommer det gå fritt för damasken?
Så om ngn av er ville kolla hur era rör är dragna innan jag börjar riva...åtkomligheten är ju absolut noll, inga svordomar i världen gör det lättare eftersom det svåra blir att sätta tillbaks röret med enbart en hand! Har plockat bort generatorn men det är trångt!!
Att bara byta ut damasken hjälper ju inte på sikt då röret sitter direkt hårt emot damasken och kommer att gnida hål igen.
Alla kloka tips är hjärtligt välkomna
Mvh
Ralph
Trasig styrledsdamask!
Trasig styrledsdamask!
C6 ZO6 2007
C5 Z06 2001 såld
C3 Coupe 1972 såld
"If It Works, Don't Fix It"
C5 Z06 2001 såld
C3 Coupe 1972 såld
"If It Works, Don't Fix It"
-
- Rookie
- Inlägg: 76
- Blev medlem: fre nov 05, 2010 14:43
Re: Trasig styrledsdamask!
Hej Ralf! är det möjligen "någon"som har bytt servopump eller renoverat styrväxeln på din bil och fått röret att peka lite snett.
Hälsningar Lennart (654)
Hälsningar Lennart (654)
Re: Trasig styrledsdamask!
Hmmm det blir mao ”gör om och gör rätt”
Hur bevarar man hedern här, är nog tyvärr så att
jag själv drog tryckröret fel när jag bytte servopump.
Inte bara lite snett, på fel sida om de två andra rören så det måste tas loss igen.
Inget kul jobb ...
Dagens ilandsproblem löst!!
Med vänlig hälsning,
Hur bevarar man hedern här, är nog tyvärr så att
jag själv drog tryckröret fel när jag bytte servopump.
Inte bara lite snett, på fel sida om de två andra rören så det måste tas loss igen.
Inget kul jobb ...
Dagens ilandsproblem löst!!
Med vänlig hälsning,
C6 ZO6 2007
C5 Z06 2001 såld
C3 Coupe 1972 såld
"If It Works, Don't Fix It"
C5 Z06 2001 såld
C3 Coupe 1972 såld
"If It Works, Don't Fix It"