Airbaglampan lyser

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Användarens profilbild
C5 örebro
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 146
Blev medlem: mån apr 23, 2012 8:00

Airbaglampan lyser

Inlägg av C5 örebro »

Hej vänner,

Aibaglampan tändes härom dagen, först bara en kort stund vid start för att slockna sen, men nu idag så vad den tänd hela tiden. Har försökt leta lite om det här på forumet, men hittar inget direkt just om det. Jag tänker att läsa felkoder vore en god idé, men det kan man väl inte göra på C6:orna va? (hade C5 innan och där kunde man läsa av själv).

Några spontana tankar och tips? tar gärna emot dem :)

Hoppas ni fått köra massor i sommar, trots att inte vädret varit det bästa kanske.

Mvh Martin
Tersan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 386
Blev medlem: ons jul 30, 2014 21:17
Ort: Tåby, Vikbolandet

Re: Airbaglampan lyser

Inlägg av Tersan »

C5 örebro skrev:Jag tänker att läsa felkoder vore en god idé, men det kan man väl inte göra på C6:orna va?
Visst kan man det, men det krävs en felkodsläsare. :wink: Tech II funkar garanterat, andra fabrikat törs jag inte uttala mig om (motorkoder brukar "alla" klara, men övriga moduler är värre). Har du vägarna förbi Östergötland hjälper jag dig gärna.
C5 Coupé -00 manuell, grön
1:a KM 2023 <500hk, 3:a KM 2016 <450hk
C7 Z06 Coupé -19 manuell, svart
Andersrytterås
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 33
Blev medlem: ons jul 27, 2016 14:15
Ort: Stora levene

Re: Airbaglampan lyser

Inlägg av Andersrytterås »

jag hade samma problem.min stol var nedsänkt i bakkant i maxläge så jag höje upp den så var problemet löst. :lol:
Användarens profilbild
C5 örebro
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 146
Blev medlem: mån apr 23, 2012 8:00

Re: Airbaglampan lyser

Inlägg av C5 örebro »

God fredagskväll!

Lite positiva nyheter så här på kvällskvisten..tror att problemet löst sig, för idag så fick jag för mig att jag skulle ändra stolsinställningen, har nämligen läst och hört nånstans att det kan vara nån kabel som kan komma i kläm som gör att lampan tänds. Sagt och gjort, och vips så slocknade lampan :)

Så det låter lite som du också råkat ut för Anders, men skönt att det kunde lösa sig så smidigt.

Tack för ditt förslag Tersan, ska komma ihåg det när jag svänger förbi vid tillfälle och behöver assistans :)

Ha en fortsatt fin helg alla!

Mvh Martin
Skriv svar