reservdelar

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Användarens profilbild
Yan
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 7
Blev medlem: sön mar 13, 2016 9:43

reservdelar

Inlägg av Yan »

var köper ni era reservdelar till Corvette c6
särö Jörgen c6 07
Torch Red
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 136
Blev medlem: lör sep 07, 2013 17:35
Ort: Sollentuna

Re: reservdelar

Inlägg av Torch Red »

Hej Yan, du lägger upp en massa frågor. Det framgår inte var du bor. Kolla på våra samarbetspartners sidor. AK-racing t ex kan nog fixa allt du behöver.
Användarens profilbild
Yan
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 7
Blev medlem: sön mar 13, 2016 9:43

Re: reservdelar

Inlägg av Yan »

Kungsbacka får man inget svar om man inte skriver va man bor ?
särö Jörgen c6 07
Användarens profilbild
camaro67
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 38
Blev medlem: ons okt 09, 2013 19:31
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Re: reservdelar

Inlägg av camaro67 »

I Göteborg finns Hedin Bil US Center samt Klintberg & Way, tycker dock att dom har väldigt höga priser. Själv handlar jag det mesta direkt ifrån USA ofta på Ebay, lite längre leveranstider men det brukar fungera perfekt.

Prisexempel kylare AC Delco originaldel Partno:10353890.

Klintberg & Way - 4 710:-
USA, Cal-State Auto Parts, Inc. - 2 573:- inkl frakt, tull och moms.

Det viktigaste när man handlar i USA är att få reda på fraktpriset innan man beställer, det kan skilja väldigt mycket.

Hälsningar
Göran
CCS 4036/Göran Lundström
Z06 2007 Black
Min hemsida
Min sida på Garaget.org
Camaro Club Sweden
Användarens profilbild
Yan
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 7
Blev medlem: sön mar 13, 2016 9:43

Re: reservdelar

Inlägg av Yan »

hej tack för svaret
har fått mycke konstiga svar på detta forumet .att jag skickar för många frågor ,att jag skriver konstigt alla är nya någon gång har aldrig ägt en usa bil har bara ägt tyska bilar men det mottagande man fick här börjar man undra hur folk mår
särö Jörgen c6 07
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: reservdelar

Inlägg av Lars J »

Hej Yan! Om du kommer ny in på ett forum så är det inte fel att lägga in en enkel presentation av sig själv. Ex. var man hör hemma, vad man för bil (Corvette naturligtvis), modell etc så är det lättare för oss att svara.

Jag såg i ett inlägg du frågat om det inte följer med verktyg och luftpump och jag förmodar att du menar verktygsats med hjulnyckel samt liten pump som många moderna bilar har istället för reservhjul. I "moderna" Corvetter finns inget reservhjul och ingen luftpump istället har de i original sk. run flat däck vilket innebär att de har en förstärkt sida så man kan köra en liten bit om man står illa till vid punktering. Många av oss som bytt till mjukare däck har därför skaffat en liten minidomkraft, rejäl hjulnyckel samt en liten luftpump på 12 volt och en lagningssats och lagt i skuffen.

Så ett gott tips är att du så tydligt som möjligt beskriver vad du vill ha svar på så inte din fråga missförstås, då blir det lättare för oss att svara.

Och sist men inte minst välkommen till Sveriges snabbaste Bilklubb :D

/Lars/ Helsingborg
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Skriv svar