Vintra in, larmet går

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
källman
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 41
Blev medlem: tis apr 29, 2014 11:19

Vintra in, larmet går

Inlägg av källman »

Håller på att vintra in bilen (09:a) men det vill den tydligen inte! Har vevat ner rutorna lite, lagt in en torrboll och ska koppla från kablarna till batteripolerna, då går ett larm inne in kupèn. Larmet låter fast bägge polerna är frånkopplad. Vad är det som gör att larmet går och hur får man tyst på`t?
sven erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 370
Blev medlem: tis jun 28, 2011 14:12
Ort: arvika,värmland

Re: Vintra in, larmet går

Inlägg av sven erik »

Sätt på polerna...kvittera larmet......ha rutorna stängda.....sätt på underhållsladdare....gå hem och ta dej en pilsner :D ...rutorna måste va stängda och det du här är back up batteriet som löser larmen....( larmet går fast man klipper kablarna)torrbollen gör jobbet bäst när rutorna är stängda....
källman
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 41
Blev medlem: tis apr 29, 2014 11:19

Re: Vintra in, larmet går

Inlägg av källman »

Det där lät enkelt och bra, vill jag ta loss batteriet och slippa larmet då hissar jag bara upp rutorna då? Tänkte underhållsladda inne.
popnit
Rookie
Rookie
Inlägg: 89
Blev medlem: mån jul 21, 2014 22:40
Ort: Markaryd
Kontakt:

Re: Vintra in, larmet går

Inlägg av popnit »

Du ska inte ladda batteri i hus/lägenhet.
Jag har alltid gjort det tills för en tid sedan då jag fick utrymma hela huset pgr knallgas.
Det händer tydligen ibland att batterierna ger upp, trots att jag använde en ctek laddare.
Nu mera laddar jag batterierna i garaget...

Mvh Mattias
sven erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 370
Blev medlem: tis jun 28, 2011 14:12
Ort: arvika,värmland

Re: Vintra in, larmet går

Inlägg av sven erik »

Javisst kan du göra så grabben.jag har strömkällan kvar i bilen....säkrast så sägs det
Skriv svar