info om GM orginal toppar till Ls7

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
60z
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 34
Blev medlem: lör mar 29, 2008 11:02
Ort: Uppsala

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av 60z »

I dom flesta fall är det enbart styrningarna på avgassidan som är slitna, är insugssidan ok så behöver dom ej bytas = lägre kostnad.
I mitt och Andreas fall så var även ventilfjädrarna skadade, så dom behövde bytas, i övriga fall "behöver"nog inte fjädrarna bytas.
Har du vipparmar i "fönstret" -07- tidiga -08 är det läge för comp, eller nya original ls7 vippor, annars är det nog onödigt.
Så,, kostnad för nya avgasventiler, styrningar, tätningar, packningar, planade toppar+ arbete är??? Förmodligen betydligt lägre kostnad än 30000:-
Och, det finns faktiskt LS7:or som rullat 30000 mil :lol:
För att lyckas med den bedriften måste man nog köra som folk! = "aldrig sota ur motorn" ej mappa, trimma,,,
+ en del änglavakt.
MVH
Tomas
sven erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 370
Blev medlem: tis jun 28, 2011 14:12
Ort: arvika,värmland

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av sven erik »

Är det den enda svagheten på ls7? I usa har en hel del kolvringhaveri hänt oxå :shock: .kanten från kolvringen till toppen på kolven är löjligt liten därav den går sönder och ringen härjar runt i loppet.vet en i sverige det har hänt.allt handlar ju om viktbesparande besatthet..
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av velasoraptor »

Detta med kolvringarna kan hända av olika orsaker som gör att det blir en detonation!! Men jag tror det kan hända på alla Ls motorer!! Jag har sätt både Ls7,Ls2,Ls1 med detta. En bit av en kolvring ligger uppe på kolven när man tar den topparna. Tändstiftet på den cylindern som detonerat brukar inte vara vackert. Om motorn går för magert kan detta hända. Men det finns fler orsaker. Ls7 har som Sven-Erik säger väldigt lite utrymme mot toppen på den översta kolvringen. Om sedan Ls7 är mera mottaglig för typ detonation en andra motorer vet jag faktiskt inte.Men kan vara så. Det jag sätt tyder på att det är hugget som stuckit mellan motorer. Men detta sker inte så ofta som tur är. Om man får en kraftig detonation så att en kolvring ryker då har man otur.


Kenta C5 Z06 2004 Ls7 568hp 715nm (480rwhp 612rwnm)
JonasOlsson
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: tis okt 15, 2013 19:04
Ort: Karlstad

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av JonasOlsson »

Lite off topic, men sett till andra bilar med liknande effekt/viktförhållande så är vi nog ändå lyckligt lottade och kan ha såpass billigt bilägande som vi har. Jämför med Gallardo E-gear som de måste byta koppling på var och varannan service. Eller Nissan GTR som dras med en hel drös av dyra fel och servicar. Då är en topprenovering billig i jämförelse.

Men det är helt klart bra att problemet uppmärksammas så att man kan rädda motorn innan det är för sent. Och intressant att se hur problemet ser ut på svenska bilar.
Ska som sagt tidigare själv kolla min i vinter :)
Användarens profilbild
Hasse c5
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 125
Blev medlem: fre dec 03, 2010 17:22
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av Hasse c5 »

Klart alla bilar har sina akilleshälar, men nu pratar vi väldigt nya bilar som kommer kosta ägarna 30.000 kr.
GM borde tänka på sitt rykte och ta detta på förlängda garantier. De flesta kör trots allt sina bilar som
normala bilar i vanlig trafik. Men detta är inget nytt att tillverkare gömmer sej bakom ursäkter.
SAAB hade ju problem i begynnelsen med sina turbos, som inte höll måttet. Kunderna fick ta smällen.
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av 745 »

Vem får betala ev. skada :?:
Går det på garantin på en nyare bil :?:
Ersätts skadan utav maskinförsäkringen på en bil som ej omfattas av garanti :?:
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Christer
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: sön aug 23, 2009 7:43
Ort: Ekerö

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av Christer »

I mitt fall går försäkringsbolaget in och tar hela kostnaden minus självrisk på 3000:- kronor.

En jäkla tur att man har ett bra försäkringsbolag som heter IF.

Christer
C6 Z06 -07 QM550, A/R Headers, Corsa Sport, Callaway Intake, Pfad Coil Overs, Coleman Racing, mm
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av velasoraptor »

Av dom med slitna ventilstyrningar som jag känner till har inte någon blivit nekad av respektive försäkrings bolag. Om du har motorförsäkring som fortfarande gäller det vill säga. Blir någon nekad är det dags att byta bolag. Vi får hoppas att det inte händer. Jag har en känsla av att många kommer att kolla sina styrningar innan sommaren. Vilket ni gör alldeles rätt i. Jag skulle rekommendera att byta ut ventilfjädrarna till nya GM orginal beehive fjädrar om dom gått över 5000 mil för säkerhets skull.

SÅ HÄR GÖR DU EN WIGGLE TEST
1 Ta den ventilkåporna
2 ta bort tändstiftet på den cylinder du ska kolla
3 ta bort vipparmarna insug och avgas på den cylinder du ska kolla
4 Tillsätt tryck luft
5 Ta bort knaster, ratainers och fjädrarna
6 Bind typ en smal ståltråd runt ventil toppen
7 säkra ventilen
8 Stäng av tryckluften medan du gör wiggle testen
9 Ta tag i ventil toppen och sänk ner ventilen ca en halv cm och wiggla ventilen fram och tillbaka.
ta tid på dig att noga känna efter. Det ska INTE VARA NÅGOT SPEL ALLS. Är det spel redan på första ventilen behöver du inte kolla mer. Då är dom andra dåliga likaså. Då måste topparna av och få nya styrningar och avgasventiler. Visar det sig att det inte finns något spel bör du kolla 2st avgasventiler på varje sida och någon insugsventil. Är det inget glapp då är dina toppar ok.

Vill man sedan veta hur mycket spelet är så måste man använda en indikator klocka och en mikrometer för att kolla tjockleken på ventilerna. Detta är som sagt inte nödvändigt. Glappar ventilen så är ju toppen redan körd.

Kenta C5 Z06 2004 Ls7 568hp 715nm (480rwhp 612rwnm)
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av 745 »

Christer skrev:I mitt fall går försäkringsbolaget in och tar hela kostnaden minus självrisk på 3000:- kronor.

En jäkla tur att man har ett bra försäkringsbolag som heter IF.

Christer
Skönt med lite positiva nyheter mitt i allt elände :D
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1209
Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan Christer !

Jag har också If som försäkringsbolag på min Z06, min blir 8 år den 28/7 -14
och det är så länge som försäkringen täcker maskinskada.

Så det är bara att göra ett wiggle test så fort som möjligt o kolla
hur det står till med topparna, behövs det renoveras så är det ju
bara att lämna in den på en gång !
sven erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 370
Blev medlem: tis jun 28, 2011 14:12
Ort: arvika,värmland

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av sven erik »

Frågan är.....nya toppar kostar runt 1000 dollar styck= 2000 dollar då måste det vara bättre med nya toppar? Om dem är fixade?är ju inte dyrt
Christer
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: sön aug 23, 2009 7:43
Ort: Ekerö

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av Christer »

Sven Erik, du hittar inga LS7 toppar för 1000$ styck, Du får nog dubbla den summan för att komma i närheten.
Försäkringsbolaget sa att Exlusive Cars skulle ha över 90.000:- kronor för att byta toppar på en LS7:a med arbete.
C6 Z06 -07 QM550, A/R Headers, Corsa Sport, Callaway Intake, Pfad Coil Overs, Coleman Racing, mm
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av Lars J »

90.000:- för att byta toppar låter som rena rånet :shock:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av Ubbe »

Lars J skrev:90.000:- för att byta toppar låter som rena rånet :shock: /Lars/
Ja verkligen!! En ny motor ls7 kostar 130.000kr och montering ca 20.000kr.
Eller en ls3 480hp kostar 100,000kr monterad i bilen.
sven erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 370
Blev medlem: tis jun 28, 2011 14:12
Ort: arvika,värmland

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av sven erik »

Ja..en bakskärm kostar 22 tusen i sverige (z06)hos imp...3000 i usa.....kylare 8000 kr i usa 3000kr.va inne på GM parthouse och kolla....se själv om du ej tror det..... Där beställer jag mina grejer.......perversa priser här......tpms sensorer europa 433mhz ger jag orginal hem 650kr från tyskland här 1400kr för samma.upp till var och en att köpa vart man vill :D men att sitta och leta vid dator och importera själv är bra betalt kan jag säga.ibay har man full garanti att man får sina grejer om en är rädd för det.betalning sker genom paypal....säkert....... :D
Fler ex ABS sensor till minicooper s på skruvat 1200kr från england hem 148kr
Ljullager samma bil 2400kr sverige.england hem 800kr för samma...
Vakna grabbar :D
GM Parthouse.com
Gene heter ägaren....superservice
Priset är för rena toppar utan ventiler osv en ren topp så att säga så i ditt fall crister kommer ventiler till detta.ls3 toppar är en spottstyver orginal.....
Skulle olyckan vara framme så kostar heller inte ett rent ls7 block all värden...heller :D.men en 454 botten komplett får du under 5000 dollar...som tål 700hk.du skräddarsyr kolvarna till denna om så önskas...lågkompkolvar finns om man vill överladda...många z06 i usa köper sådana i stället.
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av velasoraptor »

Jag kan ju tillägga att ett par kompletta nya GM ls7 toppar kostar 3900 dollar. Inte billigt direkt. Enligt GM så ska ju felet vara borta på 2011-2013 topparna. Det är enligt min mening för tidigt att tro att detta är sant.
Så tills vidare skulle i alla fall jag hålla mig ifrån nya Ls7 original topparna till vi vet mer. Men helt klart så finns det bara ett par rapporter om dåliga styrningar 2011-2013. Dessa maskiner har ju inte gått så långt heller. Så under 2014 tror jag man vet om dessa toppar är ok. Time will tell !!!!

Kenta C5 Z06 2004 Ls7 568hp 715nm (480rwhp 612rwnm)
sven erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 370
Blev medlem: tis jun 28, 2011 14:12
Ort: arvika,värmland

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av sven erik »

Min poäng är att om jobbet för renovering går på mer än 13 tusen kan man lika gärna köpa nya..rena toppar....att byta toppar är ju volvo b20 jobb= enkelt....vi luftar bara alternativ kenta....för 90000 tusen kostar dem inte.....ett jävla rån minst sagt :shock:
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av velasoraptor »

Hejsan Sven-Erik!! Jo inte kostar det 90.000kr. Detta är ju rena fantasi priserna. Om man lämnar topparna till Anders så kommer man undan med runt 20-25.000 kr med allt om man inte har försäkring. Det är en stor skillnad mot 80.000kr som jag hörde att en GM firma här i Stockholm skulle ha. Men dom sätter dit nya toppar. Dom renoverar allså inte dom gamla topparna. Men det är alldeles för dyrt endå. Så billigast är det faktiskt att renovera sina egna toppar om man lämnar dom på rätt ställe eller plockar av topparna själv och lämnar in dem. Det kostar säkert runt en 35.000 kr med tull frakt och moms att ta hem nya GM ls7 toppar ifrån USA. Sedan kanske dom också är dåliga. En chansning i min mening. Hur som helst. Så jag tror att det bästa är att renovera topparna. Tänk att få lika dåliga toppar igen!! Inte kul. Man måste nog vänta minst ett år till innan man vet om felet är fixat. Allt hänger ju på om det kommer in felaktiga toppar från 2011-2013 eller inte.
DENNA KOSTNAD FÖR ALLA TOPPAR SKULLE GM TA!!!!

Kenta C5 Z06 2004 Ls7 568hp 715nm (480rwhp 612rwnm)
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av velasoraptor »

Som jag skrev tidigare så har PRC topparna från Texas speed haft problem med styrningar som går ner sig väldigt fort typ 10-18.000 miles. Nu har Texas speed lagt till en information till dessa toppar på hemsidan. INGA KAMMAR ÖVER 620 I LYFT REKOMMENDERAS för dessa toppar. Så vad som gäller Texas speed så har dom troligen kommit på att högre lyft en 620 sliter ner styrningarna PÅ JUST PRC Topparna. Andra parametrar gäller kanske för toppar av andra fabrikat. Något har Texas speed hittat som det verkar på just deras toppar. Högt lyft kombinerat med hög värme är ju något som definitivt sliter hårt på ventilstyrningarna. Det har spekulerats mycket i just detta.
Även Ls7 motorn har en kamm med högt lyft för att vara en gatmotor. Kammen har också en väldigt vass rampning. Detta sliter också hårt på ventilstyrningarna. Hur mycket det påverkar styrnings problemen har jag inget svar på en.

Kenta C5 Z06 2004 Ls7 568hp 715nm (480rwhp 612rwnm)
Fidde
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 224
Blev medlem: ons feb 02, 2005 18:28
Ort: Hörby / Sweden
Kontakt:

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av Fidde »

Vad har Ls7 för lyft o duration egentligen?
Med vänliga hälsningar,

*** Fidde ***
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av velasoraptor »

Ls7 har 211/230 i duration, 591/591 i lyft och 121 LSA
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av velasoraptor »

Ls7 har 211/230 i duration, 591/591 i lyft och 121 LSA

Kenta C5 Z06 2004 Ls7 568hp 715nm (480rwhp 612rwnm)
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1209
Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !

Här hittade jag toppar till LS7 !
http://www.jegs.com/p/RHS/RHS-Pro-Elite ... 8/10002/-1

Dom verkar ju inte helt fel !
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1209
Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !

Här fanns det flera toppar till LS7 !
http://www.racingheadservice.com/rhs/cy ... m-ls7html/

Finns det nån som har nån erfarenhet av dom här ?
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1056
Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
Ort: Järfälla

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av Corinthian »

Fidde skrev:Vad har Ls7 för lyft o duration egentligen?
informationen jag har är:
Duration 211/230
Lift .558/.558 (Max lift with 1.8 rockers .593/.588)
LSA 121
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av velasoraptor »

Hejsan Peter!! jag skulle inte köpa RHS toppar. Dom är jätte billiga. Men dom är inte CNC bearbetade. Så mycket måste göras för att få dom i bra skick. Jag vet inga som använder dom. Inte heller i USA.

Hejsan Parsa!! Jo jag har sätt dom uppgifterna du har på Ls7 cammen. Men det riktiga ska vara 591/591 i Lyft enligt GM med 1;8 vipporna. Men det är ju ingen stor skillnad mot vad du har hört.

Kenta C5 Z06 2004 Ls7 568hp 715nm (480rwhp 612rwnm)
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1209
Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan Kenta !

På en länk på RHS hemsida där står det att topparna är CNC arbetade !?
Jag läste nån "Pressrelease" på deras hemsida om LS7 topparna, fattade
jag rätt så har dom inte funnits så länge !

http://www.racingheadservice.com/rhs/cy ... portedhtml

Annars så verkar ju toppen vara lite som Trick Flow s topp som kommer -14
med stadigare vipparms brygga och effektivare kylning av toppen.

Om det nu är fel på mina toppar i min Z06, så kan man ju välja på att
renovera dom gamla topparna eller köpa nya toppar som förmodligen
är bättre än dom gamla, fast dom är renoverade !?

Jag ska i alla fall göra ett " wiggle test " innan jag bestämmer hur
jag ska göra !
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av velasoraptor »

Hejsan Peter!! RHS topparna är väl Ls7 LSX toppar. ( 4.065 small bore Ls7 toppar). Ls7 har 4.125 bore. Om dom nu har börjat med CNC bearbetade LS7 toppar så är det något jag missat. Men det kan kanske vara så. LSX topparna kan också användas på Ls7 motorerna. En del i USA använder dessa med okänt resultat. Men det är inte många.Priset är bra på deras snik variant. Om man nu vill köpa dessa toppar bör man ta dom dyrare med titan ventiler och sodium fyllda avgas ventiler. Men jag skulle nog personligen inte använda dessa toppar. Man får vad man betalar för.

Trick flow som diskuterats tidigare tror jag också starkt på. Dom har gjort en del visentliga uppdateringar på topparna som Peter skrev. Om mina toppar är dåliga vid nästa koll blir det trick flow helt klart. OM inte AFR har kommit ut med Ls7 toppar till dess. Då blir det troligen AFR toppar.

PETER!! Jag tror just idag att det är värt att göra iordning dina original toppar. Det är mycket billigare. Det är för tidigt att säga om detta hjälper mot styrningarna. Men det är värt ett försök. Ingen har kört så långt med nya styrningar och kollat dom vad jag vet. Då som först vet man. I USA tycks det fungera bra.



PETER!! Som jag sa tidigare !!Vi kollar dina styrningar så fort våren kommer. Så får du väl ta ett beslut då vad du vill göra med dina toppar.

Kenta C5 Z06 2004 Ls7 568hp 715nm (480rwhp 612rwnm)
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1209
Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !

Här hittade jag toppar från Brodix till LS motorer !

http://www.brodix.com/heads/small-block ... eads/br-ls

Dom dyraste kostade lite över 3000$ paret, sen hur bra dom är vet jag inte ?!
Det är ingen garanti på dom, det är ju en nackdel, AFR har livstids garanti på
sina toppar, dom skrev så i alla fall sen om det gäller i verkligheten är ju en annan sak !?

God Jul på er så länge !
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: info om GM orginal toppar till Ls7

Inlägg av velasoraptor »

Hejsan Peter!! jag vet att WCCH som renoverar dom flesta Ls7 topparna i USA använder dessa toppar som ett relativt billigt alternativ. Dom har titan insugs ventiler och SS stål avgas ventiler med brons styrningar. Vad jag förstått blir inte effekt ökningen stor. Hur som helst har jag inte hört om några Brodix toppar där styrningarna gått ner sig en i alla fall. Dessa toppar till Ls7 har inte funnits mer en några år. Dom har Ls7 gjutning har jag för mig. Vilket betyder "är det" konstruktions fel på Ls7 topparna så har Brodix Ls7 topparna det felet dom med tyvärr. Dom flesta leverantörer av toppar i USA använder GM ls7 topparnas gjutning som bas. Sedan uppdaterar firmorna topparna på olika sätt. Det finns dock några som har egen gjutning. En av dessa är MAST en annan är PRC (Texas Speed ) topparna. Men det finns några till. Personligen tror jag inte att Ls7 topparnas konstruktion är problemet att styrningarna går ner sig. Men jag tar upp detta om någon är intresserad.

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR önskar jag er alla!!

Kenta C5 Z06 2004 Ls7 568hp 715nm (480rwhp 612rwnm)
Skriv svar