Världens billigaste C6 Z06

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
fotograf2
Rookie
Rookie
Inlägg: 53
Blev medlem: ons jul 02, 2008 11:08
Ort: Västervik
Kontakt:

Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av fotograf2 »

Vad ska man tro ingen i hela världen kan vara så dum
att sälja en Z06 192000 ink. frakt från england
Annonsen låg på Blocket men så fort jag svarade så togs den bort,
jag trodde bara att han skrivit fel pris.

Är det någon som vet vem denna Hans Rune Berg är?

Hej,

Först och främstvill jag be om ursäkt för eventuella grammatikfel eller dialektala uttryck som jag kanske använder då jag försöker att ge dig så många detaljer som möjligt om bilen för en eventuell försäljning av bilen. Jag vill precisera att jag kommer från Sverige (båda mina föräldrar är svenska medborgare), men jag föddes i England och bor där sedan födseln. Därför pratar jag inte svenska särskilt bra och jag har svårigheter att uttrycka mig. Jag hoppas att detaljerna jag anger både om tillståndet som bilen befinner sig i för närvarande om villkoren för en eventuell försäljning av bilen är lätta att förstå klart och tydligt. Jag ska försöka att illustrera dessa detaljer både på svenska och på engelska. Om du behöver klargöranden, ber jag dig kontakta mig på engelska (helst på engelska om möjligt) eller på svenska (om du inte pratar engelska), så ska jag göra allt jag kan för att beskriva detaljerna på ett så tydligt sätt som möjligt.

Jag tänker börja med detaljerna som gäller orsaken till att jag säljer bilen:
Precis som jag skrev ovan, är mina föräldrar svenska och jag har haft ett hus och en egendom i Sverige till förra månaden. Som en konsekvens av den ekonomiska krisen och av familjeskäl, jar huset och egendomen i Sverige sålts. Bilen som nu är till försäljning använde vi i Sverige på semester för privat bruk. När jag sålde huset, försökte jag sälja bilen, men jag hittade ingen köpare som var intresserad av den just då, eftersom jag behövde åka tillbaka till mitt arbete i England så snart som möjligt (jag arbetar som byggnadsingenjör). Därför fick jag avstå från försäljningen av bilen i Sverige och ta med den till England. Arbetet i denna svåra tid är mycket viktigt för mig och därför tvingades jag avstå från försäljningen av bilen i Sverige där jag hade kunnat få ett mycket bättre pris än vad jag begär nu. Då jag kom till England, försökte jag sälja bilen, men ingen är intresserad av en vänsterstyrd bil här (i England är alla bilar högerstyrda) och priset man har föreslagit mig är alltför lågt i förhållande till dess faktiska värde. Därför tänkte jag sälja bilen på Internet till en svensk medborgare (eftersom bilen fortfarande är registrerad i Sverige) till ett pris som till och med ligger under det svenska marknadspriset. Bilens försäljningspris är 192.000 svenska kronor. I priset är bilens transportkostnad till Sverige inkluderad samt kostnaderna för att registrera bilen i ditt namn enligt svensk lagstiftning. Förmodligen undrar du varför jag säljer bilen till detta priset när dess verkliga värde är mycket högre än priset som jag begär . Mitt främsta skäl är ekonomiska problem som ledde till försäljningen av huset i Sverige. Ett annat skäl är att jag i garaget här förvarar min engelska bil och för den svenska bilen är jag tvungen att betala parkeringen. Jag behöver dessutom sälja den eftersom jag inte kan använda den här i England och jag vill inte betala de årliga skatterna för en bil som jag inte använder. Av alla dessa skäl har vi beslutat att sälja bilen så snart som möjligt till ett lägre pris än marknadsvärdet och att hitta en köpare så snart som möjligt

Nedan följer information om bilens aktuella skick.
Bilen är registrerad i mitt namn på den adress där mina föräldrar hade hus i Sverige. För eventuella kontroller, kan du kontrollera bilens registreringsnummer vid svenska myndigheter: BPY 113. Bilen är i perfekt skick, utan repor eller andra skador. Bilen har aldrig varig med i en olycka. Invändigt är den oklanderlig, eftersom jag inte röker och jag har bara använt den då och då, endast för privat bruk. Motorn fungerar perfekt. Besiktningen har genomförts i rätt tid och endast vid auktoriserade verkstäder. (Besiktningsbeviset med alla besiktningsdata är giltig och kommer att överlämnas tillsammans med fordonets övriga dokumentation). Bilens egenskaper har beskrivits i försäljningsannonsen, men om du vill kan jag upprepa dem. Säg bara till i så fall. Jag tror att många av bilens tillbehör samt dess aktuella skick även framgår i fotot i försäljningsannonsen.

För en eventuell transaktion, föreslår jag följande:
-det första alternativet för att avsluta affären är att komma hit och hämta den personligen.
I detta fall, ska betalningen erläggas i kontanter. Om du önskar köpa bilen på detta sättet, ber jag dig att kontakta mig för att fastställa tidpunkten för transaktionen samt alla andra detaljer.
- det andra alternativet är mycket säkert och lämpligt för transaktionen via internet.
Jag föreslår en internationell transportfirma, med erfarenhet av transaktioner av denna typ, som har kontor precis här i Middlesbrough, Storbrittaninen. Tjänsterna som erbjuds av denna firma är mycket säkra för båda parter, både för säljaren och för köparen. Denna firma tar även hand om överförandet av äganderätten för bilen. Vid nyttjande av denna typ av firma kan du prova bilen innan jag får betalningen. Firman kommer att leverera bilen till din adress inom 7 dagar. Bilen kommer att levereras med ett dokument som kallas "återlämningspolicy". Detta dokument garanterar dig rätten att prova bilen i 10 dagar och, om bilens tillstånd inte tillfredställer dig, har du rätt att lämna tillbaka den utan någon kostnad. Med detta dokument kan du vara säker på att bilen är exakt så som jag har beskrivit. Om du är intresserad att nyttja tjänsterna som erbjuds av detta företag, ber jag dig att kontakta mig för ytterligare detaljer och för att kunna ge dig deras internet adress.

Slutligen, ber jag dig att kommunicera med mig på engelska, om möjligt, (om du inte talar engelska kan du skriva på svenska), eftersom det är mycket svårt för mig att kommunicera på svenska.
Tack för ditt intresse och tålamod att läsa hela meddelandet, men jag ville göra det mycket klart.

Vänliga hälsningar,
Hans Rune Berg
Kildare Street
Middlesbrough, Cleveland, TS1
United Kingdom
+44 79 19 93 57 90
+44 75 51 35 16 17


From: bo@gbhfoto.se
To: ch5699-ch@live.com
Subject: Re: Ang. Corvette C6 Z06 505hk
Date: Tue, 5 Jun 2012 22:00:38 +0200


Okej
I buy the car
I used this this alternative

Jag föreslår en internationell transportfirma, med erfarenhet av transaktioner av denna typ, som har kontor precis här i Middlesbrough, Storbrittaninen. Tjänsterna som erbjuds av denna firma är mycket säkra för båda parter, både för säljaren och för köparen. Denna firma tar även hand om överförandet av äganderätten för bilen. Vid nyttjande av denna typ av firma kan du prova bilen innan jag får betalningen. Firman kommer att leverera bilen till din adress inom 7 dagar. Bilen kommer att levereras med ett dokument som kallas "återlämningspolicy". Detta dokument garanterar dig rätten att prova bilen i 10 dagar och, om bilens tillstånd inte tillfredställer dig, har du rätt att lämna tillbaka den utan någon kostnad. Med detta dokument kan du vara säker på att bilen är exakt så som jag har beskrivit. Om du är intresserad att nyttja tjänsterna som erbjuds av detta företag, ber jag dig att kontakta mig för ytterligare detaljer och för att kunna ge dig deras internet adress.


From: hans rune berg
Sent: Tuesday, June 05, 2012 8:02 PM
To: bo@gbhfoto.se
Subject: RE: Ang. Corvette C6 Z06 505hk

I have copied some text from the transport company web site address, to show you how the deal will be closed. Please read the transaction steps down:

HOW IT WORKS

Step 1: Buyer and Seller agree to terms of the transaction, which includes a description of the vehicle, sale price, number of days for the Buyer's inspection..

Step 2: Buyer Sends Payment to our Escrow Agency. The Buyer submits a payment selecting Wire Transfer ( Bank Wire Transfer ). Our Company verifies the payment. Processing time for payment is 24- 48 hours.
Payments are submitted in compliance with Our Company. The payment is sent to Our Company's Bank Account. The payment will be deposited into a Company trust Bank Account and held here, until the transaction is completed. ( The vehicle is delivered ). The funds will be transferred to the Seller after the vehicle is delivered and We receive Your confirmation that the vehicle is accepted.
According to Our Company Policy & Terms, in order to let the vehicle be shipped to Buyer's confirmed address, Buyer should submit a percentage of the total amount called Deposit Payment. This percentage varies depending on the value of the total amount as described in the following table:


Amount (GBP) Percentage
<2.500 25%
2.500 - 25.000 50%
>25.000 100%


So for our deal, you will have to send half from the total amount as deposit payment.
The remaining balance ( amount remaining to be paid ) has to be confirmed upon vehicle arrival.

Step 3: Upon payment verification, Our Company will ship the vehicle and the Seller will submit tracking information. Escrow Agency verifies that the Buyer receives the vehicle.

Step 4: Buyer Receive vehicle.
The Buyer has 10 Days for inspecting the vehicle and the option to accept or reject.

RETURN POLICY
The Return Policy is provided by Our Company as a warranty certificate for the vehicle. The warranty certificate is valid for a period of 10 days.

Return Policy Procedure:

After Our Company will deliver the vehicle to Buyer's confirmed shipping address, the Buyer has 10 days to inspect the vehicle. If the Buyer is not satisfied, he must notify Our agency of any problems with the vehicle before the end of the inspection period.

A solution to most problems can usually be negotiated between the Buyer and Seller. If this is not possible, the Buyer must contact Us and request a refund for the transaction above. By asking for a refund, Our Company will initiate automatically the payment refund process. The payment will be refunded to Buyers Account in maximum 24 hours after the refund process is initiated. Also, within 24 hours after the refund process is initiated, a Company truck will pick up the vehicle from Buyer's confirmed address and return it back to the Seller. ( The returning taxes are supported by the Seller )

Step 5: Escrow Agency Pays Seller
Escrow Agency pays the Seller. The transaction is complete.


In this way we will close the transaction. According to their policy for such transactions, you will have to send half from the total amount that we are dealing for in order so they can let the car be shipped out to your address. The money will be sent to the transport company directly and won't be forwarded to me until you will receive the car and confirm you accept it and you have the right to test the car for 10 days and also you have the right to return it back without paying any tax if the car won't be like i said. So if you agree for this terms, just confirm your shipping information ( new owner full name, new owner personal number or date of birth, delivery address, contact phone number and contact email address ) and in maximum 24-48 hours i will make all the arrangements. Once the arrangements will be finished, the transport company will contact you with future information regarding our transaction.

Thank you,
Hans Rune Berg

Kildare Street
Middlesbrough, Cleveland, TS1
United Kingdom
+44 79 19 93 57 90
+44 75 51 35 16 17

Hi Hans Rune
I buy the car


Hi Hans Rune

How much does the car cost
If I come over and pick it up the by myself.
Sincerely Bo



Hi,

If you want to come and pay by cash here, you are welcome to come. Just let me know when you want to come ( give me an estimate date ) because i have to take the day off from work. I want to be sure that you will come so i would like to establish all the meeting details from now because i still have other customers that are interested for the car and if we understand for the transaction, i must inform them that the car is no longer available for sale. I also want as a warranty from your part ( so i can be sure you will come here ), a copy of the plane ticket. Once i will have that, we may go forward and establish all the meeting details.

The price for local pick up is the same 192.000 SEK because i already paid half from the shipping taxes to Sweden country to the transport company.

BTW: If you are really interested to buy the car please answer as soon as you can because there is a byuer that tomorrow in the afternoon he will give me the final answer ( he is going to take a loan from the bank ).

Thank you,
Hans Rune Berg

Kildare Street
Middlesbrough, Cleveland, TS1
United Kingdom
+44 79 19 93 57 90
+44 75 51 35 16 17





--------------------------------------------------------------------------------







--------------------------------------------------------------------------------





Hi,
OK, so if you are genuinely interested to buy the car let me know on how we proceed.
Thank you!



--------------------------------------------------------------------------------
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av 745 »

fotograf2 skrev:Vad ska man tro ingen i hela världen kan vara så dum
Du har nog rätt
Sök på: bilscam
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Lite märkligt att du skulle betala hälften innan bilen transporteras...
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av 745 »

Sök på ägare via transportstyrelsen.
https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaP ... ordon.aspx
Kontakta därefter ägaren via de uppgifter du fick.

Om du har tråkigt kan du roa dig så här:
https://www.flashback.org/t1203493
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
fotograf2
Rookie
Rookie
Inlägg: 53
Blev medlem: ons jul 02, 2008 11:08
Ort: Västervik
Kontakt:

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av fotograf2 »

Bilen finns och han äger den
men det stämmer inte i all fall
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av 745 »

fotograf2 skrev:Bilen finns och han äger den
men det stämmer inte i all fall
Självklart äger han den, men han vet nog inte om att den är till salu.
Dom vet att många skiter i att kolla (ägare, leg, kvitton m.m.) vid den här typen affärer, och om dom gör det är det bara att vänta på nästa offer.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
chevette
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 263
Blev medlem: lör mar 07, 2009 21:51
Kontakt:

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av chevette »

Jorå, bilen finns och är till salu sen en tid tillbaka. Den ligger ute på Blocket nu igen: http://www.blocket.se/vasternorrland/Co ... m?ca=4&w=3 Skojarna har förmodligen plockat uppgifter från blocket helt enkelt och försöker få någon blåögd att betala lite i förskott för en bil de aldrig kommer att få se.

Hans Berg bor i Sundsvall sedan länge och jobbar på Permobil.
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Något högre pris nu...
Kanske är på riktigt nu?
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
fotograf2
Rookie
Rookie
Inlägg: 53
Blev medlem: ons jul 02, 2008 11:08
Ort: Västervik
Kontakt:

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av fotograf2 »

Han har inte givit upp ännu.
Jag sa att jag måste planera min flyg resa

Han svarade då följande

Then make the arrangements and contact me with the copy of the plane ticket and then we may go forward with the deal.
Thank you!
chevette
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 263
Blev medlem: lör mar 07, 2009 21:51
Kontakt:

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av chevette »

magnum skrev:Hejs

Något högre pris nu...
Kanske är på riktigt nu?
Ja, det är på riktigt! Men typen i England bluffar efter att ha knyckt uppgifter från den riktiga annonsen.
_matte_
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 36
Blev medlem: fre apr 17, 2009 20:46
Ort: Oxelösund

Re: Världens billigaste C6 Z06 *****Varning******

Inlägg av _matte_ »

Varning varning varning.

Gå inte på detta, en nära bekant till mig gjorde det med en exakt likadan historia.
Han blev av med halva köpeskillingen och var på vippen att bli av med hela.

Inga försäkringar gäller och polisen lägger ner direkt.
/Mattias
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Ja, det tror f-n det att "engelskmannen" är en skojare!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
axelg89
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 234
Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
Ort: Stockholm & Tranås
Kontakt:

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av axelg89 »

Vilka skämtare, har du provat att ringa det engelska nummret?

Bara hans engelska gör ju att man blir skeptiskt :roll:
FLNZ
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 209
Blev medlem: mån sep 21, 2009 21:44
Ort: Eskilstuna

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av FLNZ »

Det är ganska uppenbart att det är SCAM.
hampz
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:29
Ort: Sundsvall

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av hampz »

Hej på er.

Kan säga att allt är en scam då det är min far som är ägare till bilen som är på bilderna!

När det är för bra för vara sant. Så är det oftast så!

Jag kontaktade blocket som direkt tog bort annonsen.
Annonsen som ligger ute nu är genuin och bilen finns i Sundsvall för den som vill köpa!
Svart Corvette Z06 2007
Lassieman
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 13
Blev medlem: mån feb 13, 2012 21:00
Ort: Göteborg

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av Lassieman »

Ja, man kan ju bara skratta åt allt :D
Sicken nolla. Han i England!
chevette
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 263
Blev medlem: lör mar 07, 2009 21:51
Kontakt:

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av chevette »

Lassieman skrev:Ja, man kan ju bara skratta åt allt :D
Sicken nolla. Han i England!
Inte så mycket att skratta åt egentligen. De här människorna lever gott på att det finns de som är godtrogna och litar på folk. Och som kanske blir lite fartblinda/blåögda för att de hoppas på att göra en bra affär.
FLNZ
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 209
Blev medlem: mån sep 21, 2009 21:44
Ort: Eskilstuna

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av FLNZ »

Ja dom omsätter miljon belopp på att luras.

När jag sålde min C5:a fick jag många skumma samtal, t.ex en som sa att för att han skulle få lån till bilen så var han tvungen att stå som ägare på bilen innan, jag skulle få 30 000:- direkt och resten när bilen bytt ägare samt hans lån blivit beviljat.

hade bilen ute på blocket i ca 4 månader och fick säkert ett 10 tal olika förslag.

Ni som haft bilar ute på blocket måste känna igen det här, för det kan väl inte bara vara mig som dom försökt sig på?
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Re: Världens billigaste C6 Z06

Inlägg av velasoraptor »

En sådan jävul skulle ha ett nackskott!!! Tyvärr går vissa godtrogna på detta.

Kenta C5 Z06 2004 Ls7 2004 555hp 715nm (470rwhp 612rwnm)
Skriv svar