Lite skrammel och knack i drivlinan..det får man leva med, bilen är ju inte tillverkad i Tyskland..där kulturen tänker i tusendelar...på allt de tillverkar, utan
i USA..då vet alla...
skrammel och knack i drivlinan
Re: skrammel och knack i drivlinan
Haha var det ett konstaterande? Inget som hjälper med oljebyte då?
Re: skrammel och knack i drivlinan
Kolla upp så det inte är drivaxelmuttrarna som behöver dras åt, det "klonkar" rätt bra om de är lite lösa! Men visst ordet precision finns INTE i deras ordlista!
Man kan ju undra hur f-n de kom upp till månen 1969
/Lars/
Man kan ju undra hur f-n de kom upp till månen 1969
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Re: skrammel och knack i drivlinan
Var glad att den inte är gjord i england..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Re: skrammel och knack i drivlinan
Sökte på forumet just angående detta och tror jag har hittat svaret i denna gamla tråd, dvs att lite knack och skrammel i drivlinan är helt normalt på en C6:a.
t.ex när man är lite för långsam med att släppa upp kopplingen vid växling så hör man ibland tydligt kuggkontakten i lådan, någon som vet vad jag menar?
t.ex när man är lite för långsam med att släppa upp kopplingen vid växling så hör man ibland tydligt kuggkontakten i lådan, någon som vet vad jag menar?