Diffus ljusbild

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
_matte_
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 36
Blev medlem: fre apr 17, 2009 20:46
Ort: Oxelösund

Diffus ljusbild

Inlägg av _matte_ »

Har besiktigat och det var ingen rolig historia.

Bla, så fick jag nedslag på diffus ljusbild på höger fram.
Glasen/plasten har blivit lite mjölkiga och prickiga i färgen , kan man polera upp dom för att få en bättre ljusbild ?

Sen kombinationen positionsljus/blinkers gillades inte heller. Vad göra , sätta in en liten pos lampa till ?

/Mattias
/Mattias
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Diffus ljusbild

Inlägg av vette.se »

Om de är mjölkiga brukar det vara fukt i lyktan som är väldigt svårt att få bort, även om du 'bakar' i ugn så de torkar ur ordentligt så kommer du få tillbaks det igen eftersom du har en spricka eller limning av glaset som släppt nånstans.

Prickiga blir de naturligt av alla stenskott men jag skulle inte rekommendera att försöka polera dem själv om du inte vet exakt vad du gör, börja med att kontakta någon av bilvårds firmorna som MrCap och även Carglass och hör med dem ifall de kan eller vet någon som kan polera klarglas(plast).

Lyktorna kostar ca $1100/st i USA så det kan kanske vara ide att försöka med Osbyskroten om de har något begagnat som ser ok ut.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
_matte_
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 36
Blev medlem: fre apr 17, 2009 20:46
Ort: Oxelösund

Re: Diffus ljusbild

Inlägg av _matte_ »

Jag lät LS recond i nyköping polera upp lysena och dom blev riktigt fina utvändigt.
Sen satte jag in nya positionsljus i dimljusen.
Även solfilmen på sidofönstrena gillades inte så nu är den väck.

Och idag så ombesiktigade jag utan problem,, härligt.

/Mattias
/Mattias
Skriv svar