Arlanda sportbils träff???

Här kan ni skriva in olika evenemang som ni känner till, söka andra som ska till samma träff osv.
Bilder som är tagna på CCS-träffar bör finnas under resp. distriktssida. Tag kontakt med någon av distrikets kontaktpersoner som hjälper till med publiceringen.
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 513
Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
Ort: STOCKHOLM

Arlanda sportbils träff???

Inlägg av velasoraptor »

Så var det dags för andra året med sportvangsträffen på Arlanda. jag höll i detta förra året. Men vill absolut inte göra det i år. Anledningen var att det var att dom som ordnade eventet var så svåra att ha att göra med. Dom har en kortes där klubbarna får visa upp sina bilar. Förra året vill arrangörerna att jag skulle ta ut 15 bilar av 20 som kom. Dessa skulle få köra kortes. Men inte dom 5 som var kvar. jag vägrade och vi bestämde alla kör eller ingen. Till slut fick alla köra. Vi sa till arrangörerna efter förra eventet att ska vi komma igen får det inte var diskrinminering mot vissa bilar. Men vad händer Jo samma visa år igen. Men denna gång sa arrangören åt 2st C3 åkare att ta ut bilar som skulle åka kortes. Resultatet blev att det var fullt med C3or som körde först. en C5a och några C6or. Av dom hästkraftstinna Corvetterna var det bara en som dom valde ut att köra. Resten fick stå parkerade och inte vara med. Detta är ett sportvangs möter med övervägande nyare sportbilar som Ferrari, Porsche, Lamborghini, Astonmartin you name it. Absolut inget fel på C3or .Men detta var inget veteranbilsträff vilket också komenterades av åskådare. Så det hade passat bättre med dom nyare Corvetterna i kortegen eftersom andra klubbar hade nyare bilar. OBS passat bättre. För alla skulle ha fått åkt. Vi var ca 25 Corvetter och ca 9 st var kvar. Dessa personer kände sig naturligt vis diskriminerade. All så samma visa som förra året men då stoppade jag diskrimineringen och alla fick åka i kortesen.. Men dom 2 C3 åkarna i klubben valde glatt ut bilar dom tyckte skulle köra och gjorde exakt som arrangören ville . Resutatet blev att alla C3or fick åka. Längst fram också. Inte vet jag vem som bestämt att just dessa 2 herrar skulle bestämma över detta.

Förra året blev jag lovad en klubb parkering för ALLA Corvetter. Så blev det inte när jag kom dit utan Corvetteägarna fick stå på en vanlig parkering med bruksbilar och barn familjer med barnvagnar och dylikt. Hur glada blev dom och hur skulle jag förklara detta för medlemmarna. JO dom hade ordat klubbparkering för 15 bilar som dom skulle ha i sin jäkla kortes utan att säga något till mig om detta. Men vi åkte kortes allihopa som kom till den parkeringen annars hade vi inte åkt..

jag vill en en gång påpeka att jag absolut inte har något mot C3or. Men det var inte en veteranbilsträff. Sedan är det just själva uttagningen som jag är förbannad på. Inget står i annonsen om eventet att vissa bilar skulle diskrimineras. Jag trodde detta var utrett redan förra året. Vi var bara 25 BILAR. Hade vi varit 50 bilar så hade detta kunnat ske smidigare utan att någon kände sig undan skuffad. Så nu var detta den sista gången jag + fler kom till detta event. Men ni som kommer åter se till att inte någon behöver känna sig undanskuffad på detta sätt igen. Arrangören skiter i vilket bara han får dit bilar. Jag känner vederbörande så jag vet.

Kenta Club Corvette Racing
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Arlanda sportbils träff???

Inlägg av 745 »

Om det nu är fler som är intresserade utav att delta i kortege & parkera på en speciell P-plats, är det inte enklast att lotta ut platserna :?:
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Torch Red
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 136
Blev medlem: lör sep 07, 2013 17:35
Ort: Sollentuna

Re: Arlanda sportbils träff???

Inlägg av Torch Red »

Klubben var lovad att de första 50 Corvetterna som kom samtidigt på morgonen skulle få åka in gratis. Därefter fick man betala 150 kr i inträde per bil. För att komma med bland de 50 gällde det att träffas mellan 7 30 och 8 00 på ICA Maxi parkeringen, Arlandastad. Vi var 23 bilar där som åkte iväg mot Arlanda sportbilsträff och parkerade på slingan som arrangören visade oss. Hade vi varit fler hade alla fått plats efter varandra. De som inte orkade upp i ottan fick alltså ställa sig längre bort och blanda sig med allsköns bilar eftersom andra klubbar parkerat direkt efter oss. Då träffen hålls på ett område med en vägslinga och inte på ett fält så fanns ju inga alternativ om man inte ville lämna stora luckor mellan klubbarna för att fånga in eventuella eftersläntrare. Arrangören hade bestämt att max 10 bilar per klubb skulle få åka fram och visa upp sig för publiken längs en kort raka. Alltså ingen kortegeåkning utan stå i rad och någon från klubben som talade om bilarna. Jag fick frågan från klubbmedlemmen som var ansvarig om jag ville åka i kortege och svarade ja. Andra som fick frågan svarade tydligen nej eftersom det inte blev någon diskussion om vilka som skulle åka. Självklart tillfrågades inte de Corvetteägare som stod långt bort om de ville vara med. Att det blev några C3 som fick åka med har jag inget problem med även om jag åker C6. Andra klubbar hade också tagit med äldre bilar. En sportvagn behöver ju inte ha 500 hästkrafter för att kallas sportvagn.
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1862
Blev medlem: fre maj 28, 2004 12:56
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Arlanda sportbils träff???

Inlägg av Ubbe »

Kenta! Nästa år kan du få ta min plats.Jag kör hellre på banan :wink:
Kolla ca 9.30 in https://www.youtube.com/watch?v=tWE-0ECvbqU
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Skriv svar