ny här...

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
jagga-ewe
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tis apr 15, 2008 18:31
Ort: Skövde

ny här...

Inlägg av jagga-ewe »

Helt ny här på Corvetteforumet, så jag vet inte vad era rutiner är. Men jag tänkte presentera mig lite.

Jag är egentligen en Jaguarfantast men har börjat drömma mer och mer om en annan bil. På samma sätt som Jaguarens strama linjer och strikta elegans får mig mjuk i knäna tilltalas jag av Corvettens brutala look. Corvette utstrålar kraft, ett rent kraftpaket som ingen bråkar med. Lite "flytta på er, jag ska fram och så är det bara!" (Hmm, tänkte just skriva "likt kärringar med kundvagn på rea" men det kanske inte är så populärt här, så jag låter bli!)

Mina erfarenheter av Corvette är små. Jag har beundrat dem på avstånd. Visst har jag vandrat runt en och annan på Residensrallyt i Mariestad, men jag har aldrig ens petat på nån. Man pillar inte på något ouppnåligt. Fast så började jag tänka mer och mer på att köpa en sommarbil. Ett komplement till familjens Jaguar XJ6 S1-69. Nåt tuffare än den Jaguar XJ6 X300 Sport -95 jag kör till vardags. En öppen bil. Och visst finns det Jaguarer jag vill ha som möter de kriterierna, men inte i min prisklass. XK8an blir för dyr. De gamla öppna XK:arna (XK120, XK140, XK150) är ännu dyrare.

Sen nämnde en kollega att han hade haft flera corvetter förr och att de inte är så dyra som folk tror. Då föll poletten ner. Det klart det är en vätte jag vill ha! Så jag började kolla blocket litegrann. Och läsa här. Jag läste väldigt mycket på jaguarklubbens forum innan vi köpte vår S1:a och har bara bra erfarenheter av att komma som nybörjare till en bilklubb. Blocket gjorde mig velig, det finns så många fina bilar. Men jag tror jag har bestämt att det är en C4 jag vill ha. Förutom vissa dagar då jag faller för C3. Men familjen tycker bäst om C4 så det är nog en sådan det får bli. Helst en gul eller turkos enligt döttrarna, och nog ska vi ha en knallfärgad bil den här gången, som kontrast till vår mörkblå S1:a och isblå X300.

För övrigt bor jag med äkta hälft och två döttrar en bit utanför Skövde. Arbetar som supporttekniker för en telefonioperatörs internettjänster. Lever ett liv utan TV-mottagare men med DVD och dator. Läser mycket böcker och lyssnar gärna på musik, främst synth, goth, industri och punk.
Jaguar X300 Sport -95 till vardags, drömmer om en öppen Corvette
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: sön okt 19, 2003 17:43
Ort: Skaraborg

Inlägg av Janne Strandberg »

Hej du
Välkommen att skaffa dig en vette, alla modeller har sina speciella fördelar. Vi skall med glädje välkomna dig i klubben och ser fram emot att träffa dig på vår träff i Great Lake District vid residensrallyt i slutet av juni. Kolla bara in klubbens hemsida så har du alla detaljer.
Du skall veta att du är inte den första (och troligen inte den sista) Jaguarentusiasten som fastnat i Corvetteträsket....

Välkommen i gänget
Hälsningar
Janne
Huvudkontaktman i GLD
Användarens profilbild
targamannen
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 159
Blev medlem: tor apr 03, 2008 18:56
Ort: eskilstuna

Inlägg av targamannen »

Janne Strandberg skrev:Hej du
Välkommen att skaffa dig en vette, alla modeller har sina speciella fördelar. Vi skall med glädje välkomna dig i klubben och ser fram emot att träffa dig på vår träff i Great Lake District vid residensrallyt i slutet av juni. Kolla bara in klubbens hemsida så har du alla detaljer.
Du skall veta att du är inte den första (och troligen inte den sista) Jaguarentusiasten som fastnat i Corvetteträsket....

Välkommen i gänget
Hälsningar
Janne
Huvudkontaktman i GLD
corvetteträsket det låter lite brutalt :D
Användarens profilbild
jagga-ewe
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tis apr 15, 2008 18:31
Ort: Skövde

Inlägg av jagga-ewe »

stcc_ skrev:
Janne Strandberg skrev:Hej du
Välkommen att skaffa dig en vette, alla modeller har sina speciella fördelar. Vi skall med glädje välkomna dig i klubben och ser fram emot att träffa dig på vår träff i Great Lake District vid residensrallyt i slutet av juni. Kolla bara in klubbens hemsida så har du alla detaljer.
Du skall veta att du är inte den första (och troligen inte den sista) Jaguarentusiasten som fastnat i Corvetteträsket....

Välkommen i gänget
Hälsningar
Janne
Huvudkontaktman i GLD
corvetteträsket det låter lite brutalt :D
Ähh, vadå, vi brukar prata om Jaguarträsket, så varför inte Corvetteträsket. Träsk som träsk. :)
Jag anar att det här forumet är lika beroendeframkallande som alla andra forum.

Jag hoppas komma på residensrallyt i år igen. Lite saker som måste fixas på S1an, men mekarviljan har inte infunnit sig ännu. Tyvärr.
Jaguar X300 Sport -95 till vardags, drömmer om en öppen Corvette
Användarens profilbild
targamannen
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 159
Blev medlem: tor apr 03, 2008 18:56
Ort: eskilstuna

Inlägg av targamannen »

jagga-ewe skrev:
stcc_ skrev: corvetteträsket det låter lite brutalt :D
Ähh, vadå, vi brukar prata om Jaguarträsket, så varför inte Corvetteträsket. Träsk som träsk. :)
Jag anar att det här forumet är lika beroendeframkallande som alla andra forum.

Jag hoppas komma på residensrallyt i år igen. Lite saker som måste fixas på S1an, men mekarviljan har inte infunnit sig ännu. Tyvärr.
:D
hahahahahaaa kanske det :D ja det kan man vell säga har intre varit medlem länge men det är roligt attg läsa ocf få vänner*ler*men jag glömde säga välkommen :D
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: sön okt 19, 2003 17:43
Ort: Skaraborg

Inlägg av Janne Strandberg »

corvetteträsket det låter lite brutalt
Det var inte meningen att det skulle bli en debatt om "corvetteträsket".

Förklaringen om uttrycket är enkel, i distrikt GLD har det blivit ett positivt laddat uttryck. Att fastna i corvetteträsket innebär att det är ett tillstånd som man har svårt att komma ur när man trampat i det.
Och ju mer man trampar i det och kommer djupare ner i det, desto mer insyltad blir man i begreppet Corvette och hobbyn runtomkring.
Jag har hört att för vissa har det fått djupgående konsekvenser, de kommer aldrig ur det.
Och sen smittar det av sig vansinnigt snabbt - oavsett ålder, kön och tidigare bilinnehav.

Sen är det väl positivt laddat om det uppfattas som brutalt, i den meningen att de flesta vill väl att en Corvette skall ha en "brutal" image.
Det är ju trots allt #1.....

Hälsningar från en kroniskt drabbad Janne som hoppas dra mer sig många fler i träsket...
Användarens profilbild
targamannen
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 159
Blev medlem: tor apr 03, 2008 18:56
Ort: eskilstuna

Inlägg av targamannen »

Janne Strandberg skrev:
corvetteträsket det låter lite brutalt
Det var inte meningen att det skulle bli en debatt om "corvetteträsket".

Förklaringen om uttrycket är enkel, i distrikt GLD har det blivit ett positivt laddat uttryck. Att fastna i corvetteträsket innebär att det är ett tillstånd som man har svårt att komma ur när man trampat i det.
Och ju mer man trampar i det och kommer djupare ner i det, desto mer insyltad blir man i begreppet Corvette och hobbyn runtomkring.
Jag har hört att för vissa har det fått djupgående konsekvenser, de kommer aldrig ur det.
Och sen smittar det av sig vansinnigt snabbt - oavsett ålder, kön och tidigare bilinnehav.

Sen är det väl positivt laddat om det uppfattas som brutalt, i den meningen att de flesta vill väl att en Corvette skall ha en "brutal" image.
Det är ju trots allt #1....
Hälsningar från en kroniskt drabbad Janne som hoppas dra mer sig många fler i träsket...
ja jag känner att man är ju på väg ner dit jag med man är ju redan beroende av forumet *ler*/mvh Calle :D
MJ
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: lör okt 18, 2003 22:27
Ort: Munka Ljungby
Kontakt:

Inlägg av MJ »

Klart du ska ha en Corvette, Ewe! 8) :wink:
Användarens profilbild
jagga-ewe
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tis apr 15, 2008 18:31
Ort: Skövde

Inlägg av jagga-ewe »

MJ skrev:Klart du ska ha en Corvette, Ewe! 8) :wink:
Höhö, räknade kallt med att du skulle hitta mig, förr eller senare! ;)
Jaguar X300 Sport -95 till vardags, drömmer om en öppen Corvette
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Rätt logiskt

Inlägg av Ingo »

Janne Strandberg skrev:
corvetteträsket det låter lite brutalt
Det var inte meningen att det skulle bli en debatt om "corvetteträsket".

Förklaringen om uttrycket är enkel, i distrikt GLD har det blivit ett positivt laddat uttryck. Att fastna i corvetteträsket innebär att det är ett tillstånd som man har svårt att komma ur när man trampat i det.
Och ju mer man trampar i det och kommer djupare ner i det, desto mer insyltad blir man i begreppet Corvette och hobbyn runtomkring.
Jag har hört att för vissa har det fått djupgående konsekvenser, de kommer aldrig ur det.
Och sen smittar det av sig vansinnigt snabbt - oavsett ålder, kön och tidigare bilinnehav.

Sen är det väl positivt laddat om det uppfattas som brutalt, i den meningen att de flesta vill väl att en Corvette skall ha en "brutal" image.
Det är ju trots allt #1.....

Hälsningar från en kroniskt drabbad Janne som hoppas dra mer sig många fler i träsket...
När man börjar titta på sportbilar är man redan då ute och cyklar :D
Men många har haft kontakt med Gms övriga produkter tidigare så man vet att maskinellt är det säkra prylar ,som dessutom inte kostar förmögenheter när dom rasar.
Sedan kollar man design och då är corvetten oftast bland top of the line eftersom avsikten är att det ska säljas tämligen många bilar i förhållande till vad högdjuren producerar.
så kommer då det viktigaste,prestandan,och då är corvetten ständigt uppe i toppen,även om bilar som kostar tre gånger så mycket ibland kan vara någon kilometer snabbare.
Sammantaget så är oftast corvetten det absolut bästa valet totalt sett.
När man fått den insikten blir man oftast kvar i "träsket" :D
Skriv svar