Vaxa och Polera

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 432
Blev medlem: sön okt 19, 2003 14:23
Ort: Sturkö

Vaxa och Polera

Inlägg av Max M »

Så här i höstmörkret.
Vad använder ni för polermedel ??
Max M
svärtingesbilrecond
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: lör okt 25, 2003 21:23
Ort: Norrköping/Svärtinge

Vaxa

Inlägg av svärtingesbilrecond »

Gå in på smartab dom har bra vaxer och rubbnings medel lycka till, PS:Köp en rikdig polermaskin
jag älskar corvetter och ny polerade gör inget...
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 432
Blev medlem: sön okt 19, 2003 14:23
Ort: Sturkö

Inlägg av Max M »

Hej där..kul med lite respons. Ska kolla in smartab. Polermaskin (bliltemamodell) har jag bara testat en gång, inte på Corvetten. Tyckte det var svårt. Skakade mest.
Max M
Blade
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 37
Blev medlem: tor okt 30, 2003 20:55

Inlägg av Blade »

Max M skrev:Hej där..kul med lite respons. Ska kolla in smartab. Polermaskin (bliltemamodell) har jag bara testat en gång, inte på Corvetten. Tyckte det var svårt. Skakade mest.
Max M
Hej!

Jag kör med "Zaino" och det funkar bra, det tar lite tid men resultatet blir bra och det håller länge, så behöver man inte heller några maskiner. Torkas snabbt av för hand utan massa gnuggningar. Mer info finns på http://www.zainobros.com[/url]
Stefan J
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 19
Blev medlem: tor okt 30, 2003 22:25

Inlägg av Stefan J »

Hej !
Jag använder Meguiars produkter, ganska dyra men jag tycker att det blir ett väldigt bra resultat. Jag använder ej maskin.
Produkterna säljs av The Polishman i Uppl.Väsby
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 432
Blev medlem: sön okt 19, 2003 14:23
Ort: Sturkö

Inlägg av Max M »

Använder DWG....är enligt min mening faktiskt guds gåva till poleraren. Enkelt att lägga på och lika enkelt att få bort. Jag tvättar dock nästan alltid innan.

Max M :lol:
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Bilvårdsprodukter

Inlägg av Stingray »

Jag själv använder endast Simoniz medel. De har vinnit flera tester i branchtidningar och fungerar kanonbra. Ni kan köpa en del av produkterna direkt på nätet. Gå till denna länk:
http://www.stingray.nu/shop/index.htm

/Tommy
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 432
Blev medlem: sön okt 19, 2003 14:23
Ort: Sturkö

Inlägg av Max M »

Pratade med en lackerare i går, han påstod att man ska vara extremt försiktig med polermedel innehållande slipmedel. Detta beror på att när man lackar plast tillsätter man olika mängder mjukmedel beroende på vilken del man lackar. Front och bakdel på vetten är ju mycket mjukare.
Mjukmedlet gör att färgen "skummar" och blir därmed porös. Detta gör färgen känsligare för repor.
Det låter faktiskt vettigt.
Max M
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Varför är dina fram o bakdel mjukare? Min är hårdare ;)

Skämt åsidor.... Plast är inte samma sak som glasfiber och glasfiberbilar lackas i princip likadant som plåtbilar, det är när man bränner färgen i ugnen det skiljer. Samt det faktum att glasfiberbilar drar åt sig mer damm än plåtbilar. Polermedel innehåller slipmedel det är därför man inte ska polera bilen mer än då och då... dessutom är det ju klarlacken man polerar... om du tar ett 4000 papper så kan du slipa ner klarlacken, efter att ha tagit bort en rinnig med rakblad till exempel, sen polerar du efteråt med polercreme.
Och dagens polercreme är mer skonsamma än äldre polercremer, och naturligtvis är billigare märken sämre... jag vaxar bara bilen och använder sedan Simoniz polish som en lackförsegling... min blir ju bara blankare o blankare....

Tommy
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 432
Blev medlem: sön okt 19, 2003 14:23
Ort: Sturkö

Inlägg av Max M »

Ska ta en koll på SIMONIZ.
Max M
Skriv svar