Corvette Fever prenumeration med problem!!

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Ralph

Corvette Fever prenumeration med problem!!

Inlägg av Ralph »

Hej,
jag har varit prenumerant på Corvette Fever sedan flera år utan några som helst problem. 1/2 priset direkt från USA och tidningen har alltid kommit ett par månader tidigare till prenumeranterna!

Nåväl, det var histora det! Sedan December har distributionen inte fungerat alls. Har ringt, skrivit och de lägger till en tidning i slutet av perioden eller som nu sist till slut motvilligt skickar man 2 "back issues" i separat kuvert.
Idag fick jag plötsligt September numret !! "Big-Block 40th anniversary issue" :D men saknar fortfarande Juli och Augusti.

Är jag ensam om detta???

Misstänker nästan att potentiella Corvette ägare på Posten helt enkelt snor tidningen, den ligger ju i en tunn genomskinligt plastpåse och blänker fint, innan den kommer ut till brevbäraren?

Jäkligt bra tidning men man blir ju förbannad när man ser den ligga ute i butiken och egna postlådan gapar tom.

Mvh
701 Ralph :(
KrilleN
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 423
Blev medlem: lör okt 09, 2004 23:52
Ort: Sweden

Inlägg av KrilleN »

Hej
Japp....jag känner flera som inte fått sin corvette fever....våran kontaktman har varit i kontakt med dem....de har tydligen bytt fraktbolag eller nått sånt.....får la se om det kommer nått i framtidan.

MVH Krille
Användarens profilbild
Janne
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 137
Blev medlem: sön okt 19, 2003 19:21
Ort: Gärds Köpinge

Inlägg av Janne »

Tag kontakt med Janne Strandberg i detta ärende. Han vet mera, det gäller de flesta svenskar som prenumererar.
Man har lagt ut distributionen på en speditionsfirma som inte kan sköta det.

Mvh Janne 289.
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: sön okt 19, 2003 17:43
Ort: Skaraborg

Inlägg av Janne Strandberg »

Tyvärr är det så att prenumerationen på Corvette Fever slutade fungera i höstas.

Först och främst beror det på att Corvete Fever (och även systertidningen Vette) numera hanteras av ett nytt bolag som heter Primedia. Detta nya bolag vill tjäna snabba pengar på sina tidningar, varför man helt enkelt i höstas ändrade rutinerna för sin posthantering "overseas". Detta innebar att man började skicka tidningarna med den billigaste snikvarianten (kallas economy... någonting). Reslultat, inga tidningar nådde till de svenska prenumeranterna.

För att vara rättvis, skall tilläggas, att jag till och med nu vet sex stycken svenska prenumeranter som drabbats.

Så hjälp mig med att ta reda på hur många svenska prenumeranter vi är totalt!

Vad har jag gjort åt detta?

Många telefonsamtal till trötta amerikanska prenumerationsadministratörer hos Primedia, som inte brydde sig ett dugg, förutom att man endast förlänger prenumerationen med ett nummer. Men vem vill ha det så, då har man ju betalt för tidning och porto utan att få ett enda nummer.

I våras fick jag däremot kontakt med en mellanchef som var lite mer hjälpsam. Hon undersökte problemet och fick Primedia att ändra postgången från snik till normal. Tyvärr så slutade denna trevliga människa och ingen brydde sig längre om problemet. Så tillbaka till ruta noll.

I juni däremot fick jag åter tag på en ny mellanchef, till vilken jag framförde all ilska över uteblivna prenumerationer. Jag har meddelat dem att jag kommer gå ut i den svenska klubben och tala om hur uselt man sköter sig. Jag har även dragit liknelsen att om man tar in en förskottsbetalning för tidning och inte levererar kallar vi det i Sverige för stöld och bedrägeri. Det har varit ett flertal mail och man lovade åter att göra något åt problemet.

Då blev det fart på dom igen och därför har septembernumret levererats, till alla - hoppas jag. Själv har jag fått de senaste numren per expressbil.

Några tips, kolla att ni fått prenumerationen förlängd för de nummer ni inte fått. (Det heter extended subscription.)
Undvik att betala genom att skicka in lappen som mdedföljer tidningen. Ring i stället till deras prenumerationsservice och betala via kort, vilket fungerar perfekt.
När ni ringer och vill ta en ny prenumeration, ange att ni vill endast betala det pris som erbjuds via den lösa tidningslappen. Annars får ni betala dyraste priset.
Kolla www.corvettefever.com för telefonnummer för prenumeration (subscription) samt kolla även vilket som är det senaste numret som givits ut. Normalt så skall tidningen hamna i våra brevlådor ett par månader innan den månad som anges. Det innebär att oktobernumret skall finnas levererat i slutet av juli.

Jag hoppas att det skall fungera framöver med prenumerationen för alla.

Jag vill gärna få hjälp med att få veta hur många prenumeranter vi är i Sverige, så man har lite mer att trycka på nästa gång det händer och lita på att det kommer det att göra.

Jag hoppas att mitt svar och långa utlägg skall förklara vad som hänt.
Dessutom så är det väl tveklöst så att Corvette Fever (och för all del VETTE) är bland de bästa tidningarna om corvettehobbyn.
Den bästa tidningen för oss i klubben är väl och skall även i fortsättningen vara Corvettemagasinet!

Sommarhälsningar till er alla från ett tangentbord i Österrike
Janne Strandberg
huvudkontaktman i Skaraborg/Värmland
KrilleN
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 423
Blev medlem: lör okt 09, 2004 23:52
Ort: Sweden

Inlägg av KrilleN »

Hej
Nu fick vi septembernumret igår (torsdag)

MVH Krille
Lidköping
Ralph

Inlägg av Ralph »

Hej Janne, det du beskriver är precis vad jag upplevt!
Står man på sig så skickar de missade nummer separat som "back issue". Jag fick mailsvar nu igen att de gör så också med mitt uteblivna Augusti nummer! September numret dök ju upp hos mig också i veckan.

Både Maj och Juni numret skickades dock ut separat efter flera påstötningar tidigare i våras!

Jag har haft långa både mail och telefon diskussioner med Primedia (Customer Services) och påpekat att strategin de har att lägga på/förlänga prenumerationen med missade nummer är helt ointressant eftesom man ju vill ha en obruten prenumeration. Först då och när man kräver att få tala med högre chef så hjälper det tillfälligt.

Jag har också påpekat att medlemskapet i världens största Corvette Club innebär en viss publicitetsrisk, om vi nu är många?? vilket vi hoppas du kan reda ut.

Så alla ni som läser detta och har samma erfarenhet som jag med flera, av en annars helt suverän publikation, hör av er till Janne.

"United we stand" som de så vackert skriver på sina små dekaler i paketen från USA!!

Mvh
701 Ralph
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: sön okt 19, 2003 17:43
Ort: Skaraborg

corvette Fever prenumerationer

Inlägg av Janne Strandberg »

Jag har fått en öppning med en av mellancheferna som är beredd att hjälpa oss med prenumerationerna.
Om ni till mig mailar era fullständiga namn, adresser (som ni uppgivit till Corvette Fever) samt anger prenumerationsnumret (hela numret/koden)
så skall jag skicka alla namn till vederbörande, vilket denne nu fragar efter.
Kanske det kan lösa problemet lite till.

Hör av er snarast ni prenumeranter som har haft problem och ange vilka nummer efter oktober 2004 som ni saknar.
OBS icke prenumeranter/lyckosökare göre sig icke besvär.

MVH
615 Janne
Skriv svar