Stendött

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Stendött

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Detta forum verkar ha gjort sitt.. f.o.m. nu så tänker jag inte följa detta något vidare.. kanske bara någon gång ibland :( så tack å hej på ett tag.. hoppas det händer något radikalt så det blir fart på det igen!! :D Jag har varit här sedan 2010 och skrivit en jäkla massa inlägg, bra och helt säkert i mångas ögon rena skiten.. men jag har i dessa år försökt att få fart på detta forum! Ja, nej, kanske inte på det bästa sättet alla gånger, men ändå.. Jag tycker det är jäkligt synd att det blivit på detta viset! Bara FB och annat vad det nu heter i stället för detta forum som är för oss Corvette nördar, tyvärr..

Ha det så bra!

God Jul & Gott Nytt År!

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Torch Red
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 136
Blev medlem: lör sep 07, 2013 17:35
Ort: Sollentuna

Re: Stendött

Inlägg av Torch Red »

Lite synd att det har blivit så. Kanske är det formatet som är fel. Men vi har ju vår sida på FB som är mer välbesökt. Dock inte så lätt att hitta gamla inlägg där. Men visst, vem vill lägga resurser på att skapa ett nytt Forum eller vitalisera detta? Jag kollar in här lite då och då, skriver nåt inlägg ibland.
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1209
Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49

Re: Stendött

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !

Jag håller med Magnum, så här dålig aktivitet på Forumet har det inte varit sen jag gick med !
Vill CCS inte lägga nån energi på att göra det här Forumet "Up to date", då är det säkert både
bättre och billigare att lägga ner helt !

Det verkar ju som att alla borde gå med i FB, men alla kanske inte vill det ! :roll: :?
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Re: Stendött

Inlägg av Stingray »

Vad exakt menar du med "Vill inte CCS lägga nån energi........."
Det är väl inte klubbens fel att inte medlemmarna skriver något i grupperna eller hur tänkte du?

Dessutom var det jag som startade forumet privat från början och jag vet inte heller vad jag ska göra för att göra det aktuellt.

Forumet är ju till för att MEDLEMMARNA ska kunna göra inlägg om allt möjligt.




Peter Anjou skrev:Hejsan !

Jag håller med Magnum, så här dålig aktivitet på Forumet har det inte varit sen jag gick med !
Vill CCS inte lägga nån energi på att göra det här Forumet "Up to date", då är det säkert både
bättre och billigare att lägga ner helt !

Det verkar ju som att alla borde gå med i FB, men alla kanske inte vill det ! :roll: :?
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1209
Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49

Re: Stendött

Inlägg av Peter Anjou »

Hej!

Jag menar och tänker precis det jag skrev.
Det måste ju finnas en anledning till varför
Medlemmarna i CCS flyr Forumet och slutar
göra inlägg där. Tidigare var det ju full aktivitet
även vintertid.

Ha det bra!
Peter
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Stendött

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Nu är jag här igen..
Att detta forum är "lite" trögt kan faktiskt bero på svårigheter att lägga in bilder!
Underlätta detta så kanske det blir lite mer fart på forumet! Ingen garanti dock..
Mycket lättare att lägga in bilder på FB t.ex.!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Stendött

Inlägg av hasseh »

Ja något borde göras men vad? Bilder är nog en sak men jag misstänker att många har blivit Facebookifierade och då är det bara vi gamla nördar kvar som du och jag Kjell.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Micke S
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 37
Blev medlem: ons sep 24, 2014 17:39

Re: Stendött

Inlägg av Micke S »

Instämmer med Avanti i förra tråden, va f___n är Facebook.... :) Håll forumet levande! Inga frågor är dumma frågor! Lägg ut tips o trix även om de känns banala, det finns alltid nån som har glädje av det och får ideer! Här är ett litet tips för er med Mild to Wild utan fjärrkontroll: Det finns fjärrströmbrytare hos vanliga bildelsfirmor som är betydligt billigare än våra märkesdito. Funkar utmärkt! Kort om min karriär: Köpte min 1:a vette hösten -14, en C5 fr 98. Är nu inne på min 5:e, en C7 Z06.... Satan va fast man är... ;) Håll ut, snart vår!
VETTGIRIG!
Användarens profilbild
427cobra
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 212
Blev medlem: tis jun 10, 2008 20:51
Ort: Flen

Re: Stendött

Inlägg av 427cobra »

Själv föredrar jag forumet för tekniska frågor och tips för att det är lätt att hitta och söka i trådarna efter modell etc. då det är mer strukturerar jämfört med Facebook så jag hoppas det inte dör ut på grund av dålig aktivitet, men det måste bli möjligt att lägga in bilder för att få det att bli intressant igen.
Facebook passar bra för generella inlägg om aktiviteter och annat men inte tekniska frågor och diskussioner. Tror vi behöver "pusha" mer för att använda forumet till tekniskt snack och försöka styra över sånt från Facebook till forumet.
There is no substitute for cubic inches...

C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Stendött

Inlägg av hasseh »

427cobra skrev:Själv föredrar jag forumet för tekniska frågor och tips för att det är lätt att hitta och söka i trådarna efter modell etc. då det är mer strukturerar jämfört med Facebook så jag hoppas det inte dör ut på grund av dålig aktivitet, men det måste bli möjligt att lägga in bilder för att få det att bli intressant igen.
Facebook passar bra för generella inlägg om aktiviteter och annat men inte tekniska frågor och diskussioner. Tror vi behöver "pusha" mer för att använda forumet till tekniskt snack och försöka styra över sånt från Facebook till forumet.
Kan bara hålla med. Ett fungerande forum är oslagbart.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Börje
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 167
Blev medlem: tis dec 02, 2003 21:53
Ort: Tullinge

Re: Stendött

Inlägg av Börje »

hej
Tycker också att det är tråkigt med den svaga aktiviteten på forumet.

FB är inget bra alternativ. Svårt att föra en diskussion . Tycker det påminner om 'finns i sjön'. Men jag kanske inte behärskar FB.
Kolla tråden om sniper tex. Skulle en sån diskussion vara möjlig på FB.

Kan det vara tiden som springer ifrån oss. Dom med nyare bilar har kanske inte intresse/kunskap/vilja/nyfikenhet/tid att grotta ner sej i tekniken.
I USA är det mer liv i liknande forum och vi är ändå en stor klubb med många medlemmar.
Vad ska vi göra ? Känner själv lite hopplöshet. Hoppas och tror i alla fall att forumet kommer igen.

/Börje
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Mario Andretti
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Stendött

Inlägg av hasseh »

Vi kanske gemensamt kan marknadsföra forumet på Fejan... fast sjutton vet om det hjälper :(
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Användarens profilbild
ak-racing.se
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 167
Blev medlem: fre jul 05, 2013 22:55
Ort: Spånga
Kontakt:

Re: Stendött

Inlägg av ak-racing.se »

För att få lite mer intresse så ska det finnas en stående marknadsföring för forumet på Facebook som syns hela tiden, det är nog #1 idag :)

Sen MÅSTE forumet uppdateras till något modernt vilket borde gjorts för länge sen, det här forumet var omodernt redan för 10år sedan. Självklarheter som enkel uppladdning/visning av högupplösta bilder, lägga upp videos etc. etc. finns inte. Säkerheten är obefintlig och http används än idag när i princip alla använder https (du ser det också i browsern som ’Not secure’).

Jag använder xenforo som är ett av de största forumsystemen idag där bilder och videos fungerar utmärkt och har ett modernt upplägg. Jag hostar gärna ett forum åt klubben om de har kapacitets/resursbrist, jag har både bandbredd och serverkapacitet så det räcker. Dock har jag inte tiden att gör allt det jobb som 'stingray' gör idag. Inga baktankar här om nu nån trodde det, användaren ser https://forum.clubcorvette.se som idag, det syns inte att det ligger på mina servrar om det skulle bli aktuellt.

Ett forum fyller helt andra behov än facebook som är mer som en 'chat' i jämförelse, sen kan man tycka vad man vill om facebooks innehåll med ögonblicksinformation som inte går att hitta en vecka/månad/år senare. Ett forums styrka ligger i beständigheten av informationen, du hittar det som kalle skrev om för 3 månader sen om hur man byter bromsbelägg, det stina skrev om för en vecka sen om en liten lokal aktivitet, sprängskissen på diffen som pelle la upp etc etc etc.

Sist men inte minst så är det alla användare som gör forumet, finns det inget intresse så spelar det ingen roll hur bra ett forum fungerar rent tekniskt. För att få upp intresset är det därför ett måste med stående marknadsföring på facebook, på klubbens sida, tidningen etc och kan nog ge resultat men inte som forumet är idag. Ett tekniskt bekymmer är att exportera alla användare och gamla posts från nuvarande forum till ett nytt vilket måste lösas om det nu finns intresse från klubbens sida att ha ett forum.
Välkommen till AK Racing - Vi hjälper dig med allt som har med din Corvette att göra. Originalreservdelar och det mesta i tillbehörsväg. 072-2239036 - Hemsida - Forum - Vi Sponsrar ClubCorvette
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1209
Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49

Re: Stendött

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !

Håller fullständigt med dig !
Torch Red
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 136
Blev medlem: lör sep 07, 2013 17:35
Ort: Sollentuna

Re: Stendött

Inlägg av Torch Red »

Även jag håller med AK. Men, men vi får se om det går att ordna.
Ralph
Rookie
Rookie
Inlägg: 64
Blev medlem: fre feb 01, 2008 20:23
Ort: Skåne

Re: Stendött

Inlägg av Ralph »

Hej,
håller helt med föregående inlägg och ffa AK/Anders, vars konstruktiva förslag borde tas tillvara!

Att klubben sen startade upp FB sidan gjorde ju att förvirringen blev total, för mig i alla fall. Förstår inte riktigt poängen med FB när det gäller de frågor forumet hanterar. "Köp å Sälj" borde naturligtvis drivas på Forumet om det gäller Corvetteprylar.

De flesta seriösa forum på nätet, oavsett ämnesområde, har funktionalitet som vi saknar. Kolla bara "Rejsa.nu" vi är ju största Corvetteklubben i världen då borde det finnas underlag för ett uppdaterat eget forum.

Historiskt har vi ju haft trådar med trista personliga påhopp m.m. det kanske har skrämt bort en del?
Det förhindras om man tar bort anonymiteten. Även här föregår Rejsa med gott exempel!

Mao VÅGA VÄGRA Facebook och hjälp till att väcka vårt forum till liv igen :D

Mvh
Ralph Frisk
C6 ZO6 2007
C5 Z06 2001 såld
C3 Coupe 1972 såld
"If It Works, Don't Fix It"
Stingray
Admin
Admin
Inlägg: 1425
Blev medlem: fre okt 17, 2003 11:42
Ort: Huddinge
Kontakt:

Re: Stendött

Inlägg av Stingray »

Jag gjorde en googling på olika forum och hör o häpna. Det forumet vi använder idag är klassat som det bästa som finns, även om utseendet kanske inte är 100 modernt....

Men läs själva. https://www.hostinger.com/tutorials/best-forum-software
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Skriv svar