Fjädring på C6

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Yavka
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 13
Blev medlem: ons maj 03, 2017 21:50

Fjädring på C6

Inlägg av Yavka »

Har lite planer på att köpa en C6 Grand sport. Den finns ju med F55 ställbar fjädring (selective Ride controll) som tillval. Någon som har erfarenhet av detta? Är det något positivt? Om inte det tillvalet finns på en Grand sport, vad är då standard på Grand sporten när det gäller fjädring? Är det Z51 paketet då som gäller. Jag är ute efter att bilen skall kunna fungera att både cruisa med samt köra lite aktivt på kurviga väger. Tar gärna emot lite tips och erfarenhet kring detta.
malte
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 343
Blev medlem: mån apr 05, 2010 12:00
Ort: Gotland

Re: Fjädring på C6

Inlägg av malte »

Jag har selective ride på min ZR1a två lägen sport o tour. Visst blir den något hårdare stötigare i sport läget.
Men skillnaden är i mitt tycke liten. Så visst är det bra, men jag skulle inte betala extra för det vid ett nybilsköp om
valmöjligheten fanns ! Möjligen om man tänker åka mycket bankörning o konkörning som sport läget vore motiverat.
ZR1 2009 Atomic orange SÅLD
Yavka
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 13
Blev medlem: ons maj 03, 2017 21:50

Re: Fjädring på C6

Inlägg av Yavka »

Tack för svar. Verkar efter lite googlande vara som du säger att skillnaden är ganska liten.
Hittade också att en del säger att den kan krångla lite.
Skriv svar