Oseröst svammel..

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Ola C6
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 32
Blev medlem: tor apr 22, 2010 21:34
Ort: Kalmar

Oseröst svammel..

Inlägg av Ola C6 »

Varning! Kan innehålla visst mått av ironi!
Det snackas mycket om hästkrafter, vridmoment, kompressorer, headers, däck, fälgar
till och med om bakhjulshästar på 400, 500 kanske 700 hästar, men ärligt..vem bryr sig.
När det egentligen handlar om, hur stor kaffekopp som får plats i mugghållaren, eller kan man
tina upp frysta kanelbullar på motorn med orginalpipor eller krävs det headers.
Eller vem är snabbast på strippen med kanelbulle i vänster näve o full kaffekopp ihögra.
Brassestol eller fikafilt, kanelbulle eller wienerbröd.
Eller hur långt är ett kafferep ?
Jag har den snabbaste Corvetten alla kategorier i sydöst, slutsnackat !
Det är aldrig försent att ge upp !
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1108
Blev medlem: lör jun 25, 2011 13:46
Ort: En stad i Sverige

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Hejdarn »

Varit på spriten redan? :wink:
Mvh
Thomas
Roddy c5
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 39
Blev medlem: sön jun 27, 2010 16:34
Ort: Grödinge
Kontakt:

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Roddy c5 »

Grattis kul att du har lyckats.....
Mvh: en
Love My Vette.....
Thure
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 152
Blev medlem: mån aug 10, 2009 16:31

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Thure »

Hej!
Det ligger mycket i vad Ola skriver att fokus ligger mer på Kaffe o bullar vid Club Corvettes
träffar än ett seriöst motorintresse.Jag har tröttnat helt! och åker på almänna motor-träffar
dit det kommer folk med ett stort och seriöst motorintresse och där man träffar likasinnade,och inte folk som knappt vet
vad dom åker i för nått!(är ju för fan pinsamt!),och diskuterar allt annat än motorteknik och hästkrafter!.
MVH
Från en före detta medlem!
C4 1990 cupé L98
C4 ZR-1 1990
C6 Z51 cupé 2005
C4 ZR-1 1991
C5 2000 F-45 manuell
C4 1990 406ci
504hk 700nm
(Sålda)
Nuvarande
C5 Z06 2003
410/550nm
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Ingo »

Thure skrev:Hej!
Det ligger mycket i vad Ola skriver att fokus ligger mer på Kaffe o bullar vid Club Corvettes
träffar än ett seriöst motorintresse.Jag har tröttnat helt! och åker på almänna motor-träffar
dit det kommer folk med ett stort och seriöst motorintresse och där man träffar likasinnade,och inte folk som knappt vet
vad dom åker i för nått!(är ju för fan pinsamt!),och diskuterar allt annat än motorteknik och hästkrafter!.
MVH
Från en före detta medlem!

:D
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Ricky »

Det verkar som klubbens ambitioner och inriktningar inte riktigt nått fram till alla..

Jag vågar nog (utan att kunna peka på statistik) påstå att Club Corvette Sweden arrangerar, medarrangerar, bjuder inn eller blir inbjudna till betydligt fler "aktiva" evenemang æn någon annan "raggarbilsklubb".

CCS kør æven en egen racingserie..

Om man VERKLIGEN ÆR INTRESSERAD så finns det massor av evenemang dær man kan køra vad Corvetten tål (och lite till) både på bana och strip.

Ær man læskunnig går det utmærkt att gå in på www.clubcorvettesweden.se och sedan klicka på "Racing" och hør och hæpna.. Hærnæst kan man klicka på fliken "KALENDER".. :mrgreen:

Har man nu klarat att navigera så långt så borde det finnas något eller några event som passar. :)

Underlaget før att skapa ÆNNU FLER arrangemang bygger på att folk engagerar sig, berættar vad de ønskar och sedan sjælva hjælper till att skapa den klubb de/ni/vi vill ha.

Vad det gæller kaffet så ær jag personligen beroende av denna fantastiska dryck, dock har jag ingen kopphållare i min Corvette men jag tycker att man bør respektera de som nu har kopphållare och kanske føredrar ett lite lugnare bil-liv æn vad som erbjuds på racerbanorna. :)

Att sitta och vara bitter och gnælla æver att "inga andra gør något" leder inte till någon positiv utveckling :!:

Sjælv har jag planlagt att delta på minst 4st bankørningar med klubben i år, antagligen fler om det passar med jobbet.

VILL man så ær det bara att anmæla sig. :)

Vilka ban, konbana eller dragracing arrangemang som arrangeras på "almænna biltraffar" ska du satsa på i år Thure?
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Roddy c5
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 39
Blev medlem: sön jun 27, 2010 16:34
Ort: Grödinge
Kontakt:

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Roddy c5 »

Istället för att klaga gör något åt saken
För att förbättra...
Och föresten vad e motorintresse för er ????
Motorintresse för mig e att jag gör 90%
Av allt på min bil och sedan glida runt och ta en kaffe
I lite olika garage hos likasinnade.
Men det verkliga händer på fredag kvällarna
I norrort så om din vette är så snabb kom
Och piska mig då det är alltid kul att bli
Ifrån åkt då har man ett skäl till att trimma
Pulkan mer......
Mvh: en
Love My Vette.....
Thure
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 152
Blev medlem: mån aug 10, 2009 16:31

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Thure »

Hej på er!
Ni som fortfarande är PRO-medlemmar och ni andra!

Bor man på framsidan av Sverige så är det absolut ingen brist på race om man är intresserad!.
Kan tänka mig att det är värre i Grötinge eller vad fan det hette!,Skall du överhuvutaget ha en chans
få du åtminstone köra låga 11or med din C5a,gör du inte det så är det nog ingen större idé att du ens provar!.
Och Ricky jag är fullt läskunnig,men det verkar vara värre ställt med din stavning!,så använd nåt rättstavnings-program
nästa gång så kanske det går att förstå vad du har skrivit?!.PS har monterat några sidepipes än?.

Thure!

Ricky tog illa vid sig av ditt påhopp om hans stavning så be om ursäkt Thure! :lol:
/frisk "the evil moderator"
C4 1990 cupé L98
C4 ZR-1 1990
C6 Z51 cupé 2005
C4 ZR-1 1991
C5 2000 F-45 manuell
C4 1990 406ci
504hk 700nm
(Sålda)
Nuvarande
C5 Z06 2003
410/550nm
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Ricky »

Thure skrev: Och Ricky jag är fullt läskunnig,men det verkar vara värre ställt med din stavning!,så använd nåt rättstavnings-program
nästa gång så kanske det går att förstå vad du har skrivit?!.PS har monterat några sidepipes än?.

Thure!
Då ser du ju sjælv att det finns ett stort utbud av evenemang som riskerar att skvimpa ut kaffet øver mittkonsollen før medlemmarna. 8)

Tack før tipset om stavningen.. :mrgreen:

Nej nej, inga sidepipes på min bil, jag vet att många gillar sidepipes men personligen kør jag vidare utan. :D

Synd att du hoppat av Thure, motiverade medlemmar som vet vad de vill och ær beredda att jobba lite før att nå dit behøver alla klubbar och då kan det bli hur roligt som helst. :D
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Thure
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 152
Blev medlem: mån aug 10, 2009 16:31

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Thure »

Hej Ricky!

Önskar dig och alla andra ccs-medlemar allt väl och många fina corvette år framöver!.
Har nu valt att ta detta beslutet,men vem vet man kanske kommer krypande med mössan i hand
och vill vara med igen!,den som lever får se!
Ha det gott!
Micke
C4 1990 cupé L98
C4 ZR-1 1990
C6 Z51 cupé 2005
C4 ZR-1 1991
C5 2000 F-45 manuell
C4 1990 406ci
504hk 700nm
(Sålda)
Nuvarande
C5 Z06 2003
410/550nm
Roddy c5
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 39
Blev medlem: sön jun 27, 2010 16:34
Ort: Grödinge
Kontakt:

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Roddy c5 »

Thure pinsamt att ge sig på stavning
Det e motorsport vi sysslar med och inte SM i
Rättstavning
Love My Vette.....
Lennart.Larsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 76
Blev medlem: fre nov 05, 2010 14:43

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Lennart.Larsson »

HEJ OLA!
Vi som skall till emmaboda och köra superstage,blir det något kaffe?
Hälsningar Lennart (654)
Thure
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 152
Blev medlem: mån aug 10, 2009 16:31

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Thure »

Hej!
Roddy eller var du nu heter?(konstigt namn föresten?),det borde du väl för fan ha lärt dig vid din ålder
att ger man sig in i leken så får man ju leken tåla!,sen är det ju såklart skrivet lite med glimten i ögat.
Och skall man köra racing så gör man det på lika vilkor,Skulle förmodligen köra åttor runt din c5a på strippen!.
Du får skrämma upp den ett par hundra hästar med någon fjantig hjälpsnurra,eller montera i en LS7a om du överhuvudtaget,
skall ha någon chans!.Sen kan vi ev köra något race här nere i Göteborg där det är snöfritt!
Micke

Nu skojar man inte här inne på CCS. Sarkasm och ironi är inget som äldre generationer förstår sig på seru, så lägg av och bli lika tråkig som dom andra.
/frisk "the evil moderator"
C4 1990 cupé L98
C4 ZR-1 1990
C6 Z51 cupé 2005
C4 ZR-1 1991
C5 2000 F-45 manuell
C4 1990 406ci
504hk 700nm
(Sålda)
Nuvarande
C5 Z06 2003
410/550nm
Roddy c5
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 39
Blev medlem: sön jun 27, 2010 16:34
Ort: Grödinge
Kontakt:

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Roddy c5 »

Det är inte storleken som räknas utan
Hur man för fram den och fläckt har jag redan
Sitter i kupén värmer gott i snöyran
Ett par hundra hästar tror du jag åker
Orginal och vid min ålder har jag lärt mig 1 sak
Att inte stressa gammla gubbar som du
För då kanske hjärtat stannar.....
Från huvudstaden utan snö
Föresten sök mig på dragracing.eu
Och sen kan du yttra dig om min bil för du har ingen
Aning om vad jag har under huven....
Med glimten i ögat
Love My Vette.....
Thure
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 152
Blev medlem: mån aug 10, 2009 16:31

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Thure »

13.38 på 402m är ju en bruksbilstid!,Löjligt!,nä det blir nog till att hänga på nåt mer än headers
och vara-ram insug om du skall kunna hänga med min C4a med en trimmad 406a smallblock på över 500hk!.
Det du har på vevaxeln har gubben förmodligen på drivhjulen av tiden att dömma!
PS du såg ut att vara i kanska dålig form för din ålder!,det gäller att hålla ner totalvikten
där finns det tid att tjäna!kämpa på!
C4 1990 cupé L98
C4 ZR-1 1990
C6 Z51 cupé 2005
C4 ZR-1 1991
C5 2000 F-45 manuell
C4 1990 406ci
504hk 700nm
(Sålda)
Nuvarande
C5 Z06 2003
410/550nm
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Ricky »

Haha nej nu får ni sluta slåss med handväskorna flickor.. :mrgreen:

Tråden är startad med "glimten i ögat" och det är ju bra att ligga kvar i det spåret. :)

Alla gör och kör som de vill, med vad de vill.

Det är bra att det finns olika viljor och åsikter.

Men det jag vill lyfta fram är att det faktiskt genom klubben arrangeras och bjuds in till en hel del evenemang, både på stripp och på bana.

Det ENDA man behöver göra för att få vara med är att anmäla sig och betala startavgift!

Jag tycker det snarare vore på sin plats att lovorda de inom klubben som nu jobbar hårt för att klubben ska kunna erbjuda ännu fler aktiva evenemang för medlemmarna.

Även om det kanske tidigare varit skralt med aktiva träffar så är det nu nya tider, det är ju som sagt bara att gå in på klubbsidan och kolla i racingkalendern för att se att förändringen.

Alla kan vara med och bidra/förändra klubben till den inriktning just DE SJÄLVA må önska.

Så påstående om att klubben INTE satsar på racing/dragracing är direkt felaktigt. :)

//Ricky.
Världsmästare i CCS Oldies banracing 2011. :mrgreen:
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Jerka
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 613
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:38
Ort: Nacka

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Jerka »

Thure vad håller du på med ???
Skulle det vara trist med racing för att man inte kör en 8s repa????
Jag tycker att Roddy är helt inne på rätt spår.i Clubben ska vi köra enkla evenemang där alla kan vara med och ha roligt vad man en kör för bil.
Om du har åkt 13.80 så är det väl kul att åka 13.60 nästa gång
Det är väl som Ricky skrev ovan att det är kul att klubben är så stor att vi kan ha träffar för allas
Intressen

Om du tittar i kalendern så finns Garageträffar,Crusin,Klubbparkeringar på de flesta stora bilträffarna
Oldisträffar

Sen kör vi racing med

Vi hyr Mantorp och kör KM hur många klubbar gör det ?

Clubbkörningar i dragracing o Superstage typ Malmby med tidkort

Deltar i större racingevenemang som typ Tierp Track &Strip o dr i Ljusdal
Har en egen Corvetteserie
Kör trackdays o förarutbildningar

Så lägg ner det där snacket att det bara dricks kaffe !!!!

Och om inte det räcker så tänk på att det är ingen tjänst du köpt utan en klubb du är medlem i och det blir vad du gör det till

/Jerka
C2 -66 502
C5 -01 412 snabbaste bil 2012,2013
http://www.garaget.org/Corvette502
Member 9s club
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Lars J »

Jag misstänker att Ola är lite besviken över det låga antalet anmälningar till Superstage på Emmaboda. Jag har varit där en gång och det var mycket trevligt. Ola och hans son lade ner mycket arbete och det var välorganiserat. För min egen del är det hög arbetsbelastning som har gjort att jag inte kan deltaga på så många arrangemang om året.

Det är faktiskt roligare än vad man kan tro om man inte kört konbana förut, så jag kan varmt rekommendera det.

/Lars/

Länk till arrangemanget:
Superstage Emmaboda
Lördag 4 maj

Välkommen till Emmaboda trafikövningsplats för att testa din och corvettens körförmåga. Superstage är en konbana med totallängd 2 800 meter där du har hela landningsbanan för dig själv.
Obs! Du måste ha hjälm, körkort och besiktigad bil. Ingen racinglicens krävs.
Samling:

Kl. 8.00 Emmaboda trafikövningsplats
Kostnad:

400:-/förare, sätts in på plusgiro 14 59 59-3 märk: Emmaboda och medlemsnummer
Anmälan: Senast 23 april till Ola Carlsson, ola@clubcorvette.se , 0480-674 50, 070-579 19 90
Frågor:

till Ola Carlsson
[/b][/b]
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Roddy c5
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 39
Blev medlem: sön jun 27, 2010 16:34
Ort: Grödinge
Kontakt:

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Roddy c5 »

Jag ger upp det går inte att lära gammla hundar
Att sitta men en fråga när vart orginal insuget
På en C5 silver/grått och Fuel railen röd eloxerade
Och föresten när jag trycker på knappen
Har jag ca 500 på hjulen och med det
Så avslutar jag mitt skrivande i denna tråd
Japp 13.38 var helt orginal bil på kjula
Så vi får väll se vad det blir nu....
Mvh: en som inte e missnöjd med klubben....
Love My Vette.....
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1209
Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !

Solen skiner o det är varmt ute ! :D
O jag tänker göra som jag vill idag, rätt så skönt ! :wink:
Ola C6
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 32
Blev medlem: tor apr 22, 2010 21:34
Ort: Kalmar

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Ola C6 »

Tack Lars J

Så är det, lägger mycket tid...några få kommer.
Därför hävdar jag att min C6a är snabbast i Sydost, då ingen vill bevisa motsatsen.
Förövrigt helt orginal C6 conv aut 2008,bästa ET 12,59- ca 190km/h
Det är aldrig försent att ge upp !
indy
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 24
Blev medlem: lör dec 31, 2011 14:24

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av indy »

Jag tycker att alla vi som rejsar utmanar Thure, trots att han inte verkar vara medlem längre, vi bjuder på det. Så får vi se helt enkelt vem som kör på vad. Ser fram emot att se hasn åttor runt våra bilar.
Thure tar du utmaningen?
Thure
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 152
Blev medlem: mån aug 10, 2009 16:31

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Thure »

Hej igen!

Ville bara säga att när man ger skit så måste man tåla att få tillbaka lite,sånt är livet även om man bor i Stockholm och inte är torr
bakom öronen,och fortfarande skiter i trasor!samt kör på fusk-gas!.Sen är jag helt övertygad att ni som lägger ner er själ o tid i ccs regi gör ett kanonjobb!
Det är inte det jag kritiserar,utan på distriktsnivå här i Göteborg.Självklart att alla som vill och kan skall få vara med och köra race!
har aldrig påstått något annat.Ett tips är att det finns faktiskt andra fabrikat än Corvette,som nog skulle kunna var uppskattat att ha med på
både banaracing och dragrace!.Det är ju mycket roligare att hänga av en porsche eller BMW än en Corvette, det tycker nog många med mig!.
Sen är det alltid roligt att träffa andra bil-antusiaster och växla erfarenheter och umgås.
MVH
Micke
Senast redigerad av Thure den sön apr 21, 2013 12:29, redigerad totalt 1 gånger.
C4 1990 cupé L98
C4 ZR-1 1990
C6 Z51 cupé 2005
C4 ZR-1 1991
C5 2000 F-45 manuell
C4 1990 406ci
504hk 700nm
(Sålda)
Nuvarande
C5 Z06 2003
410/550nm
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Ricky »

Thure.

Du har alla möjligheter att "hänga av" Porsche och BMW på de bankörningar vi kör i södra Sverige tillsammans med Procedual Racing.

Andra raggarbilar kommer du också att få möjlighet att tampas med sedan klubben nu jobbar med att få till fler körningar i samarbete med andra klubbar.

Så mycket av det du efterfrågar finns redan att tillgå i klubben tack vare att intresserat folk jobbar hårt och idogt. :)

Den där gamla klyschan med att Club Corvette Sweden ENDAST är en klubb för kaffedrickande flanörer i en slottspark stämmer inte alls.

Så varför inte bara sluta att klaga på hur det var förr och i stället inse att det är nya tider och att vi gnuggar gummi både i kurvor och rakt fram, allt efter eget lynne och önskemål, och tillsammans med andra bilmärken och klubbar. :)

Anmäl dig till Procedual Racings kurser direkt till dom om du inte längre är medlem i CCS och få en liten inblick i vad klubben VERKLIGEN har för aktiviteter nuförtiden. :)

The more the merrier. :)
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Ricky »

Lars J skrev:Jag misstänker att Ola är lite besviken över det låga antalet anmälningar till Superstage på Emmaboda.
Det är fruktansvärt tråkigt då folk inte kommer när eldsjälar anstränger sig och arrangerar sådana evenemang. :(
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Thure
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 152
Blev medlem: mån aug 10, 2009 16:31

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Thure »

Nä du Ricky än finns det inga dragrace med andra inbjudna sportbils-clubar arangerade av ccs nere i Göteborgstrakten.
Långt ifrån alla är ju intresserade av banracing fast ni verkar tro det för det är ju där det mesta krutet läggs!.-
Alla kanske inte har den tiden och lusten att åka över femtio mil en väg för att
köra på stripen!.Så det verkar som Damerna har en bra bit kvar till målet!.
C4 1990 cupé L98
C4 ZR-1 1990
C6 Z51 cupé 2005
C4 ZR-1 1991
C5 2000 F-45 manuell
C4 1990 406ci
504hk 700nm
(Sålda)
Nuvarande
C5 Z06 2003
410/550nm
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Lars J »

Thure skrev:Nä du Ricky än finns det inga dragrace med andra inbjudna sportbils-clubar arangerade av ccs nere i Göteborgstrakten.
Långt ifrån alla är ju intresserade av banracing fast ni verkar tro det för det är ju där det mesta krutet läggs!.-
Alla kanske inte har den tiden och lusten att åka över femtio mil en väg för att
köra på stripen!.Så det verkar som Damerna har en bra bit kvar till målet!.
Du har väl Säve inom rimligt avstånd :idea: Där körs det väl en del dragracing :shock:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Ricky »

Thure skrev:Nä du Ricky än finns det inga dragrace med andra inbjudna sportbils-clubar arangerade av ccs nere i Göteborgstrakten.
Långt ifrån alla är ju intresserade av banracing fast ni verkar tro det för det är ju där det mesta krutet läggs!.-
Alla kanske inte har den tiden och lusten att åka över femtio mil en väg för att
köra på stripen!.Så det verkar som Damerna har en bra bit kvar till målet!.
Nä nu har du inte kopplat ordentligt Thure..

Vill man ha något så får man vara beredd att jobba lite själv!

Men det är ju alltid lättare att klaga på att andra gör allt fel än att göra något själv.. :roll:

Har man inte lust att åka till de banor/event som erbjuds och har man heller inte ork att själv bidra med lite vilja så tycker jag att det är ganska magstarkt att i inlägg efter inlägg fortsätta att gnälla över att "klubben" är skit och att "klubben" aldrig gör ditten eller datten eller att ALLT klubben gör är fel...

Det är precis som Jerka sa i ett tidigare inlägg, "man köper ingen tjänst genom att vara med i en klubb"..

Då jag konkret visar att klubben rakt i motsats till vad du påstår i dag erbjuder många möjligheter till de aktiviteter du först säjer att du saknar så slingar du dig bara och kommer med nästa bittra retur..

Ta nu din medicin och fundera på något roligt i stället så kan vi som gillar att köra bil klubben få fortsätta med det!
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Thure
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 152
Blev medlem: mån aug 10, 2009 16:31

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Thure »

Ricky aj aj aj!
Nu får du allt ta och kamma dig!
Är du dyslektiker eller?,att du inte kan stava har man ju sett!,men att du inte kunde läsa vad som skrivs
på Svenska var nytt!.Har aldrig skrivit att allt som cluben gör är kasst det är ett jävla skitsnack
från din sida och det verkar du vara riktigt duktig på,Det verkar ju som du känner dig träffad av kritiken annars
annars hade du väl inte reagerat som du gör?.Befogad kritik måste ni kunna lyssna på och ta åt er!.
Medicinen du skulle ta Ricky 1:lär dig läsa och förstå vad som skrivs! 2:Lär dig ta befogad kritik.
3:Håll dig till saningen!
Trähatt!!!!

Du stavar inte så bra själv Thure! :shock:
/frisk "the evil moderator"
C4 1990 cupé L98
C4 ZR-1 1990
C6 Z51 cupé 2005
C4 ZR-1 1991
C5 2000 F-45 manuell
C4 1990 406ci
504hk 700nm
(Sålda)
Nuvarande
C5 Z06 2003
410/550nm
Christer
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 139
Blev medlem: sön aug 23, 2009 7:43
Ort: Ekerö

Re: Oseröst svammel..

Inlägg av Christer »

Hej! Jag tycker det är jättesynd om man börjar med personangrepp bara för att man inte har samma uppfattning om saker och ting.
Skärpning!! Vi är här på forumet för att vi har samma intresse och skall hjälpa och stötta varandra.
Inte snacka en massa skit.

Christer

Nja de e ju skitsnacket som gör forumet intressant och kul så "Vi här på forumet" är inte överrens i denna fråga :P
/frisk "the evil moderator"
C6 Z06 -07 QM550, A/R Headers, Corsa Sport, Callaway Intake, Pfad Coil Overs, Coleman Racing, mm
Skriv svar