När en säljare/bilförsäljare försökte blåsa mig.

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 673
Blev medlem: sön jul 12, 2009 8:17
Ort: Eskilstuna

När en säljare/bilförsäljare försökte blåsa mig.

Inlägg av Vettemannen »

Här är vad jag råkade ut för:

Sommaren 09 innan jag köpte Vetten jag har nu så hade jag spanat in en vit och fin Vette nere i Helsingborg (55 mil söderut från mig). Snackade med ägaren många gånger och jag kände att detta kunde vara en bra affär så jag ville att han skulle besikta bilen vilket han gjorde med blankt papper. Den hade nästan all utrustning och automatlåda. Vi skulle dyka upp på eftermiddagen men ivrig som man är så åkte vi lite tidigare. Ju tidigare vi åker ju tidigare kommer vi hem. Vi kommer ner till Hbg och efter lite fika så åker vi till en bilaffär där Vetten står (hans kompis affär tror jag). Han ger mig nycklarna och jag låser upp. Starta den säger han. Jag sätter i nyckeln i tändningslåset och vrider om nyckeln men inget händer. När jag påtalar detta så säger han att man måste trycka ner kopplingen. Kopplingen??????? Det är ju en automat. Mycket riktigt så sitter det en koppling där nere på golvet. Efter att jag sagt att det här är ju en manuell. Näe, det är en automat säger han. Jamen säger jag.....koppling på en automat. Hör ni hur dumt det låter. Sedan så säger han att det är ju automatiskt överväxel .......AUTOMATISK ÖVERVÄXEL. Den AUTOMATISKA ÖVERVÄXELN fungerade inte för knappen var borta. Sedan kommer det typiska, "Jag beställer en knapp och skickar den till dig"!!!!!! Jag tackade för mig och åkte de 55 milen hem och var skitsur. JÄVLA IDIOT!!!!!!

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Användarens profilbild
Chrippe
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 967
Blev medlem: sön dec 19, 2004 1:46
Ort: Bromma

Re: När en säljare/bilförsäljare försökte blåsa mig.

Inlägg av Chrippe »

Måste ha varit en Corvette C4 4+3 overdrive en ganska speciell låda.

Mvh Christer.
/Christer 8)
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 673
Blev medlem: sön jul 12, 2009 8:17
Ort: Eskilstuna

Re: När en säljare/bilförsäljare försökte blåsa mig.

Inlägg av Vettemannen »

Chrippe skrev:Måste ha varit en Corvette C4 4+3 overdrive en ganska speciell låda.

Mvh Christer.
Jo, det kanske det var men jag trodde att jag skulle få en automat med mig hem och dessutom så funkade ju inte överväxeln. 110 mil helt i onödan. Man vill ju lita på folk.

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Janne Malmgren
Rookie
Rookie
Inlägg: 55
Blev medlem: sön dec 07, 2003 17:01

Re: När en säljare/bilförsäljare försökte blåsa mig.

Inlägg av Janne Malmgren »

Hej,jag köpte för 15 år sedan en -73a med automatlåda, efter några dagar hände ingenting när jag vred på startnyckeln,av en slump upptäcker jag att bredvid bromspedalen under golvmattan hänger en kopplingspedal,naturligtvis var bilen från början utrustad med manuell låda och då sitter det en kontakt under kopplingspedalen som gör att man ej kan starta utan att kopplingspedalen är nedtryckt, nu hade pedalen lämnat sitt "gömda"läge, så det var bara att återställa pedalen. Fördelen är att lätta upp pedalen något så tjänstgjör den som extra stöldskydd.
mvh/janne M
Skriv svar