Medlemsrabatter på OKq8

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Janne Malmgren
Rookie
Rookie
Inlägg: 55
Blev medlem: sön dec 07, 2003 17:01

Medlemsrabatter på OKq8

Inlägg av Janne Malmgren »

Ett erbjudande har gått ut till clubmedlemmar att få en viss rabatt på bränsle hos OKq8, men hur många känner till att OKq8 ondgör sig om våra Oldies som saknar katalysator och värvar namnunderskrifter för att presentera för våran eminente miljöminister, för att få bort dessa fordon från vägarna, vad skall man tro, vad ska man göra????
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Medlemsrabatter på OKq8

Inlägg av Ingo »

Det är nog lämpligt att någon från styrelsen skriver ett brev till OkQ8,as ledning och funderar på vad dom sysslar med..
Eljest är det kanske läge för en en fet bojkott.. :roll:
Pm,a den här tråden till styrelsemedlemmarna...
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Medlemsrabatter på OKq8

Inlägg av Ingo »

det verka rvara det här det rör sig om:
http://www.blocket.se/stockholm/Bilar_u ... 860677.htm

Nu kan du få 3 000 kronor för din gamla häck – utan katalysator - och samtidigt slå ett slag för miljön. Vi tror på bilen! Men för att bilen ska ha en framtid måste bilismen bli hållbar. Därför har vi bestämt oss för att inrätta vår egen skrotbilsfond i avvaktan på att regeringen ska ta sitt ansvar.

I potten har vi lagt 50 000 kronor – det vill säga 16 skrotade bilar - och principen är först till kvarn! Pengar utbetalas mot ett erhållet skrotningskvitto och foto på bilen som skrotats som scannas in och mejlas till nedanstående adress tillsammans med ditt kontonummer.En skrotad bil per person gäller. Om du känner att det är bråttom och att du gärna vill vara med kan du mejla oss direkt så håller vi en plats till dig: skrotningsfond[a]okq8.se

Runt 30 % av vårt samlade koldioxidutsläpp kommer från fordonstrafiken. Idag rullar drygt 300 000 bilar utan katalysator på Sveriges vägar, vilket innebär en rejäl påfrestning för miljön. Om vi bara får bort en bråkdel av dessa gamla bilar så har vi båda gjort något bra för miljön.
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

Re: Medlemsrabatter på OKq8

Inlägg av Jake »

Bojkott sålkart!
De jävvla idioterna diskvalificerar sig när de tror koldioxidutsläppen går ner med katalysator :cry:

Om det nu var så enkelt sätt på två eller tre i serie så har du snart NOLL utsläpp. Dessutom går det åt 4000 ton malm för att få fram platina till EN katalysator. Det är mycket koldioxid. en gammal bil är dessuom koldioxid neutral då det går åt mycket mer koldioxid att få fram stålet till en ny än vad bilen drar under hela sin livslängd.
Men självklart så finns det andra bra orsaker till att ha kat, kolmonoxid, cykliska och aromatiska kolväten, fria radikaler, viss NOx osv. dvs rent giftiga ämnen
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Medlemsrabatter på OKq8

Inlägg av Ingo »

Hmm verkar vara ett upprop för att få skrotningspremie för bilar utan katalysator?,eller finns något annat?
Men jag har dragit mig för att tanka på ok för att där alltid varit så mycket segproppar,pensionärer,kärringar etc.
men dagens flåshurtighet gör att man blir ännu mer betänksam för företaget.. :x
Smuggler
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 814
Blev medlem: lör nov 22, 2008 12:29
Ort: Hudiksvall

Re: Medlemsrabatter på OKq8

Inlägg av Smuggler »

Men vänta nu, är inte det här någon som lagt ut en metkrok för att få folk att skicka in sina kontonummer för att sedan kunna länsa det man kommer åt?? Jag tittade in på OKQ8:as hemsida och jag hittade inte någonstans denna uppmaning eller upprop som finns på blocket.
Språkbruket i annonsen är väl inte heller något som ett stort bolag skulle använda sig av och jag kan bara inte tro att okq8 skulle välja att lägga ut nått sånt här på blocket och inte på hemsidan. Är själv ingen entusiastisk ok kund så jag försvarar inte bolaget men annonsen verkar skum tycker jag...

Någon annan som tycker det verkar mysko :?:
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46

***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 762
Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
Ort: Umeå

Re: Medlemsrabatter på OKq8

Inlägg av COOLMACHINE »

Jag tycker också att det verkar skumt, jag tror inte att OK/Q8 skulle sätta in en annons på blocket :evil:
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Medlemsrabatter på OKq8

Inlägg av Ricky »

COOLMACHINE skrev:Jag tycker också att det verkar skumt, jag tror inte att OK/Q8 skulle sätta in en annons på blocket
HAHA, nej det verkar ju inte säskilt troligt. :D

Svarar man på en sån där annons med sitt kontonummer är man nog tyvärr i behov av en förmyndare. :roll:
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Medlemsrabatter på OKq8

Inlägg av 745 »

COOLMACHINE skrev:Jag tycker också att det verkar skumt, jag tror inte att OK/Q8 skulle sätta in en annons på blocket :evil:
Trodde inte jag heller, men efter att kollat deras hemsida vet jag inte vad jag ska tro.

Undrar hur OKQ8, politikerna, m.fl. skulle reagera om alla köpte var sin laddhybrid och började köra på lågbeskattad el (oavsett hur den produceras), vilket intäktsbortfall för OKQ8 och vilket skattebortfall för våra politiker.

Hur mycket skatt bidrar vi som kör Corvette i Sverige med?
5.000 bilar á 750 mil á 1,5 l x 10sek + (div vägskatter, moms på verkstäder & delar) = 50 - 100 milj
(ovanst. är förmodligen inte helt rätt, men det blir ju en del pengar)
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Janne Malmgren
Rookie
Rookie
Inlägg: 55
Blev medlem: sön dec 07, 2003 17:01

Medlemsrabatterna okq8

Inlägg av Janne Malmgren »

Gå in på http://www.okq8.se/levebilen så står det i klartext om någon har missat det uppropet.
Skriv svar