Prisbild

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
andreas00
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 8
Blev medlem: mån nov 27, 2006 14:56
Ort: Stockholm

Prisbild

Inlägg av andreas00 »

Hej på er!

Var ett tag sedan man här, skönt att vara tillbaka ;)
Husköp, barnvagnar och allt vad det innebär satte lite käppar i hjulen senast
man var i köptankar..men nu är man tillbaka på banan. :o

Sitter nu och letar efter en fin Corvette inför sommaren.
Det jag hade tänkt mig var en 00-02, svart, svart skinn och automat.
Men prisbilden på dessa är ju enormt spridd? Vad är det som gäller egentligen, men undrar ju ibland
när bilar beskrivs tämligen lika i annonser men priset kan diffa med 100k??!!!!

Har ni insatta någon uppfattning om vad som är en relevant prisbild på C5 i 00-02?
Givetvis vill man ju ha en bil som är i bra skick, miltalet spelar inte så stor roll bara det är servat och välskött.
Efter att ha lusläst varenda annons på blocket blir man ju sugen på att ta hem en bil från USA.
Enorm skillnad i pris och utbud, givetvis finns det många lik, men det gör det även här hemma.

Tacksam för alla tips och råd som jag kan få.

//A
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: Prisbild

Inlägg av Lars J »

Använd sökfunktionen, det finns kilometervis skrivit om detta på forumet! Rent generellt kan väl sägas att det lönar sig att betala för en fin bil med FULL HISTORIK och gärna låga dokumenterade mil. Importbilar står oftast lägre i pris av den anledningen att de kan vara svåra att få fram historiken på samt att det plockats in mycket skit som varit hårt smällda!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
andreas00
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 8
Blev medlem: mån nov 27, 2006 14:56
Ort: Stockholm

Re: Prisbild

Inlägg av andreas00 »

Hej Lars

Har letat som en galning men inte hittat någon bra och informativ tråd som handlar om prisbilden på C5:or.
Kanske är jag som e kass på att söka?!

/A
LJ
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 40
Blev medlem: ons jan 18, 2006 11:11
Ort: Växjö

Re: Prisbild

Inlägg av LJ »

Kolla hos Vette Småland. dom har en -oo svart, aut, som gått 8500 mil och är Europabil. Dom är bra att handla av och tar inte hem några dåliga bilar. http://www.vettesmaland.com

Lycka till som Corvetteägare.

/Lars
Snoopy
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 142
Blev medlem: lör apr 05, 2008 17:40
Ort: Askersund

Re: Prisbild

Inlägg av Snoopy »

Instämmer med LJ. Ingen reklam för firman men jag kan bara säga att jag är väldigt nöjd med mitt inköp hos dom. Den service man får även på telefon när man ringer är värd dom extra kronor som dom kanske har på priset. Jag kan iaf rekomendera att inköp där!
" If I wanted to go slow, I would have bought a Mustang! "
" With Ls7 your not driving fast, you are just flying slowly"
Now also 2011 SGM Camaro in the garage, Nice family car!
andreas00
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 8
Blev medlem: mån nov 27, 2006 14:56
Ort: Stockholm

Re: Prisbild

Inlägg av andreas00 »

OK, då antar jag att 250k är ett pris man får räkna med på en fin 00:a?
Hade hoppats på att hitta något bra för 200k.... :cry:

Tack för era tips!

/A
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Prisbild

Inlägg av 745 »

Jag tror att du kan hitta en fin C5 under 250, eftersom du kan tänka dig en importbil som gått några mil.
Kom ihåg att en Corvette oftast inte körs & sköts som en vanlig bil och därför oftast är i ett bättre skick än en vanlig bil med samma ålder & miltal.
Jag rekommenderar dig att sätta av lite tid och gå igenom trådarna i C5 kategorin så har du lärt dig mycket, anlita gärna någon som kan C5 an för hjälp med besiktning innan köp,(även om det kan kosta några kronor kan du spara mycket pengar).
Lycka till :!:
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Prisbild

Inlägg av 745 »

Det här https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 31&t=11205 kanske kan vara något för dig om du kan tänka dig en blå bil.
Om man köper julklappen själv så får man det man vill ha, GOD JUL :!:
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Skriv svar