Bilder: TORQ's Grand Opening, Dyno Day & BBQ!

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Erik@torq
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 37
Blev medlem: tor dec 25, 2008 9:26
Ort: Miami, Florida
Kontakt:

Bilder: TORQ's Grand Opening, Dyno Day & BBQ!

Inlägg av Erik@torq »

Då var det äntligen dags för våran officiella invigning! Det var en perfekt dag med relativt låga temperaturer och låg luftfuktighet som gjorde dynosiffrorna åt det högre hållet!

Ca 150 pers och 58 bilar fanns på plats, och vi hade över 26 bilar på Dyno'n under dagen! Sista bilen rullade av rullarna efter åtta, och då hade vi hållt på i nästan 11h. Vi hade även den stora ären att ha en en äkta Nascar bil på rullarna, det var min goda vän och kund som tog med sig en av hans Nascar bilar, ställde ut den och körde. Helt SJUKT ljud att höra den spinna på 7500rpm inne i verkstaden-

Nu till bilderna!

07:00 innan alla har kommit!


Bild


DJ:n och registreringsdisken


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Visst, jag är verkligen ingen Nascar fan, men den här bilen kördes av Rusty Wallace när han vann hela serien 06 och är i precis samma skick och kondition som när den lämnade banan!
Då kan jag iallafall uppskatta att det är en liten bit av Amerikansk racinghistoria som står i min shop och ska strax köras på rullarna, det är INTE många som har haft den förmånen!!!


Bild


Inte mycket modern teknik kanske, men det är inte många motorer som orkar 500miles i 8500rpm utan att gå sönder


Bild


Bild


Vi byggde på min Camaro fram tills 03:00 natten innan invigningen, och fick till slut i kammen och topparna! Uppstart har gjorts och video med mappningen mm kommer i min projekttråd.


Bild


En annan god vän och kunds nya bil, Audi R8 V10! Vi har moddat hans Ford GT, Ford GT500, Ford Flex, Diesel pickis samt hans 997:a Turbo så nu är vi på honom att byta avgass på denna.


Bild


711rwhp dagligkörd Mustang Turbo


Bild


Den här böeb vi klar med dagen innan också, Whipple kompressor, chassi, bromsar mm mm mm. 700rwhp!


Bild

Bild


Ferrarin som vi bytte avgass. och grenrör på


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Inte ofta man får pilla på en sådan här bil


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Här en polares gammalmusse, det var den som var i videon till Timbalandlåten Scream som han gjorde. Sjuk finish på den!


Bild

Bild

Bild


Denna vann hk tävlingen under dagen, hela 751rwhp på macksoppa, dagligkörd till hans jobb (detektiv haha)


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Jag kan inte sen BÖRJA förklara hur högt Nascarbilen lät, mina öron blöder fortfarande!

650rwhp vid 7400rpm, men kan dra ända upp till 9500rpm. Han valde att bara dra den till 7400 då motorn är ju nästan halva värdet av bilen som uppskattas till ca 1.5milj SEK.


Bild

Bild


Här är två korta filmer på den när den kördes (inte mina filmer). Min film från hela eventet kommer i veckan!

http://s888.photobucket.com/albums/ac84 ... orq024.flv

http://s888.photobucket.com/albums/ac84 ... orq025.flv

Stort track till Brillko och gänget som kom förbi också, riktigt kul verkligen! Tro't eller ej så hade vi nästan tolv Svenskar på plats som var på semester i FL :P

Tack för mig!

/Erik
Lingenfelter Commemorative Edition Z06 - 600rwhp
Pfadt Racing Chassi, C6-Z06 Bromsar, Bur + massa annat godis.
Under ombyggnad för NASA och SCCA serien

2010 Camaro SS - 512rwhp/617rwnm N/A
Pfadt Racing Chassi, uppgraderade bromsar mm mm.
www.gettorq.com
camacho
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 36
Blev medlem: tis jun 02, 2009 21:52
Ort: Stockholm

Re: Bilder: TORQ's Grand Opening, Dyno Day & BBQ!

Inlägg av camacho »

Grattis från Sverige. Helt fantastiskt sköna bilder, jag har följt ert projekt från början. Hoppas jag får chansen att hälsa på er därborta i väster nån gång. Har bytt min Mustang GT som Andreas "hottade" upp, till en vit C-6:a. Tråkigt att inte Mamas and Tapas fick leverera käket på er grand opening. Hello to Paul.
Lasse
Vit C-6 Coupé
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 133
Blev medlem: sön maj 24, 2009 21:33
Ort: Särö

Re: Bilder: TORQ's Grand Opening, Dyno Day & BBQ!

Inlägg av Chrillothekid »

lol
Fina bilder och så men vet du om att detta är ett corvetteforum och inte ett mustangforum... eller fordforum... eller ferrariforum.... eller ens ett forum i usa... Helt enkelt.. vi har lite svårt att ta våra Corvetter till din verkstad :(
Första bilden... svart bil inne till vänster ser ju ut som en corv. Förstora upp den och fimpa resten av bilderna :P
jonce
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 146
Blev medlem: lör jun 12, 2004 20:22
Ort: Tingsryd

Re: Bilder: TORQ's Grand Opening, Dyno Day & BBQ!

Inlägg av jonce »

Chrille Chrille! Det är ju Ferrari`n =( Du har varit borta alldeles för länge från det här forumet så du har glömt hur en Corvette ser ut :wink:). Best Regards Jan
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 133
Blev medlem: sön maj 24, 2009 21:33
Ort: Särö

Re: Bilder: TORQ's Grand Opening, Dyno Day & BBQ!

Inlägg av Chrillothekid »

jonce skrev:Chrille Chrille! Det är ju Ferrari`n =( Du har varit borta alldeles för länge från det här forumet så du har glömt hur en Corvette ser ut :wink:). Best Regards Jan
Haha ser det nu.... då fanns det alltså inte en ända corvette då.... Tror jag ska in och posta lite corvettebilder på mustangforumet och se hur länge det dröjer innan man blir hängd! :lol:
jonce
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 146
Blev medlem: lör jun 12, 2004 20:22
Ort: Tingsryd

Re: Bilder: TORQ's Grand Opening, Dyno Day & BBQ!

Inlägg av jonce »

Det gör inget Du har Nio liv Du har förverkat Sju så du kommer tillbaka ( du ser hur det är på detta forumet) :wink:
Erik@torq
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 37
Blev medlem: tor dec 25, 2008 9:26
Ort: Miami, Florida
Kontakt:

Re: Bilder: TORQ's Grand Opening, Dyno Day & BBQ!

Inlägg av Erik@torq »

Chrillothekid skrev:lol
Fina bilder och så men vet du om att detta är ett corvetteforum och inte ett mustangforum... eller fordforum... eller ferrariforum.... eller ens ett forum i usa... Helt enkelt.. vi har lite svårt att ta våra Corvetter till din verkstad
Första bilden... svart bil inne till vänster ser ju ut som en corv. Förstora upp den och fimpa resten av bilderna

Jo jag är medveten om det ;) Men det är väl fortfarande ett bilforum?

Men jag äger nämligen en 2004 Z06 Z16, en 65'a Roadster samt en 2010 Camaro SS så därför postar jag här, trots att jag befinner mig i Staterna så tänkte jag bara att det kunde vara kul att visa lite vad som försigår på den här sidan sjön!

Det var 2 Vetter som dök upp senare, och vi har precis fått kontraktet för all tuning och service för en kunds 7 racecorvetter så Corvetter finns det gott om. Men samma dag som invigningen så var det även en stor Corvette träff upp i Ft. Lauderdale dessvärre.

Jag ska sluta posta bilder som inte har med Vette att göra ;)


Här har du ett par bilder på mina Corvetter och Camaro så det finns iallafall nån i tråden

Bild

Bild

Bild
Lingenfelter Commemorative Edition Z06 - 600rwhp
Pfadt Racing Chassi, C6-Z06 Bromsar, Bur + massa annat godis.
Under ombyggnad för NASA och SCCA serien

2010 Camaro SS - 512rwhp/617rwnm N/A
Pfadt Racing Chassi, uppgraderade bromsar mm mm.
www.gettorq.com
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 762
Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
Ort: Umeå

Re: Bilder: TORQ's Grand Opening, Dyno Day & BBQ!

Inlägg av COOLMACHINE »

Erik@torq skrev: "Jag ska sluta posta bilder som inte har med Vette att göra"

Nej,Nej gör inte det, bry dig inte om Chrille han gillar bara att vara en retsticka :wink:
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Användarens profilbild
badass
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 172
Blev medlem: tis jul 27, 2004 22:26
Ort: Kungsängen

Re: Bilder: TORQ's Grand Opening, Dyno Day & BBQ!

Inlägg av badass »

Håller med Coolmachine. Bilbilder är alltid kul! (Å filmer med...) :P
0 till nästa rödljus ska gå fort....
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 133
Blev medlem: sön maj 24, 2009 21:33
Ort: Särö

Re: Bilder: TORQ's Grand Opening, Dyno Day & BBQ!

Inlägg av Chrillothekid »

Jamen nu så :)
KLart du ska posta bilder hehe Men ta med dina fina corvetter också :lol:
Skriv svar